افتتاح ۳ خانه بوم‌گردی در ماهنشان همزمان با دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: سه اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای ینگجه‌سینار، انگوران و قوزلو به بهره‌برداری رسید و این اقامتگاه‌ها با حضور مقامات استانی و شهرستانی به مناسبت دهه فجر افتتاح شد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی گفت: ۳ اقامتگاه بوم‌گردی همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در روستاهای ینگجه‌سینار، انگوران و قوزلو با حضور فرماندار، امام جمعه، دهیاران، مردم محلی به بهره‌برداری رسید. 

افتتاح ۳ خانه بوم‌گردی در ماهنشان همزمان با دهه فجر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در مراسم افتتاحیه این سه طرح افزود: اقامتگاه ینگجه سینار با تلاش و کوشش بومیان این روستا انجام شده و اقامتگاه‌های قاصدک و فاز ۲ انگوران هر کدام با تسهیلاتی بالغ بر ۴ میلیارد ریال از محل تسهیلات اداره‌کل ایجاد شده اند. با افتتاح این بوم‌گردی‌ها حداقل در مجموع برای ۱۲نفر در این روستاها اشتغالزایی انجام شده شده است. 

او گفت: مهمترین تمایز مراکز اقامتی بوم‌گردی داشتن سبک سنتی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. . ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی سهم بسزایی در توسعه گردشگری دارد و از ظرفیت‌های مهم برای جذب گردشگران به شمار می‌رود. 

افتتاح ۳ خانه بوم‌گردی در ماهنشان همزمان با دهه فجر


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری جاذبه‌های طبیعی این شهرستان، گردشگران زیادی به این شهرستان سفر می‌کنند در نتیجه به اقامتگاه‌های بوم‌گردی بیشتری به ویژه در روستاهای این شهرستان احتیاج است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha