برگزاری دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری یک دوره آموزشی با عنوان بازآموزی راهنمایان گردشگری در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد در این‌باره گفت: استان کردستان دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی فراوانی است که باید این قابلیت‌ها به‌شکل مناسبی به گردشگران معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: جامعه حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان با همکاری این اداره‌کل و در راستای نیازسنجی و افزایش سطح آگاهی و علمی راهنمایان گردشگری کردستان، اقدام به برگزاری یک دوره بازآموزی مختص راهنمایان گردشگری استان کرده است.

او عنوان کرد: این دوره بازآموزی از روز ۱۲ بهمن‌ماه آغاز و به‌مدت ۱۲ روز در استان ادامه دارد.

مهرزاد با بیان اینکه این دوره‌ آموزشی با استقبال خوبی روبه‌رو شده است، افزود: در این دوره آموزشی  ۳۰ نفر از راهنمایان گردشگری کردستان حضور دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شناخت صنعت گردشگری و اهمیت جامعه محلی در مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری، حضور در موزه مردم‌شناسی خانه کرد، موزه سنندج، کاخ موزه خسروآباد و گشت محله‌های قدیمی سنندج از جمله برنامه‌های دوره بازآموزی راهنمایان گردشگری کردستان است.

 او با اشاره به اینکه توانمندسازی فعالان بخش خصوصی گردشگری استان می‌تواند زیربنای این صنعت را مستحکم‌تر کند، گفت: هرچقدر فعالان بخش خصوصی استان از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند به همان میزان عملکرد و خدمات مطلوب‌تری ارائه داده و مقدمات توسعه گردشگری را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha