اجرای طرح «چهارشنبه‌ها با صنایع‌دستی» در موزه تخصصی صنایع‌دستی گلستان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برگزاری بازار هفتگی با عنوان چهارشنبه‌ها با صنایع‌دستی در موزه تخصصی صنایع‌دستی استان (خانه تاریخی امیر لطیفی گرگان) خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اعلام این خبر گفت: بازار هفتگی صنایع‌دستی در شهرستان گرگان در موزه تخصصی صنایع‌دستی در محل خانه تاریخی امیر لطیفی گرگان، واقع در خیابان شهدا، انتهای لاله سوم در روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ عصر برگزار می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خاطرنشان کرد: این بازارچه چهارشنبه با حضور بیش از ۲۰ هنرمند و صنعتگر فعال صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، نساجی سنتی، جاجیم‌بافی، پوشاک سنتی، بافتنی سنتی، چرم و... پذیرای علاقه‌مندان بود.

او بیان کرد: هدف از برگزاری بازارچه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در قالب بازار هفتگی، حمایت از صنعتگران و فعال صنایع‌دستی، معرفی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و فرهنگ بومی استان، حفظ ارزش‌های مادی و معنوی صنایع‌دستی و صنعتگران به علاقه‌مندان و جامعه هدف است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha