گردشگری و صنایع‌دستی به‌تنهایی می‌تواند مشکل‌گشای اقتصاد خوزستان باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در شرایط فعلی در استانی مثل خوزستان اگر همه حوزه‌های اقتصادی را کنار بگذاریم، حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی به تنهایی می‌تواند مشکل‌گشای اقتصاد باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمد راضی‌جلالی ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در بازدید از غرفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در نمایشگاه دستاوردهای چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب در اهواز، ضمن تبریک دهه فجر و لزوم معرفی هرچه بهتر دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و پنج سال گذشته گفت: حوزه‌های سه‌گانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از بخش‌های دارای قابلیت و پر از ظرفیتی هستند که مخاطبان بسیاری دارند و همین علاقه‌مندی باعث مقبولیت بیشتر آن در میان همه اقشار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: همه کسانی که علاقه‌مند به موضوعات تاریخی، فرهنگی، میراثی، گردشگری، صنایع‌دستی و... هستند از مخاطبان اصلی این حوزه هستند و این ویژگی در کمتر جایی این‌گونه بوده است که اگر ما بتوانیم در قالب یک شبکه بزرگ میراث را تعریف کنیم و اجزای تشکیل‌دهنده این حوزه را با دیگر بخش‌های خصوصی پیوند دهیم، خوزستان به واسطه جایگاه اقلیمی که دارد، می‌تواند در همه فصول سال و حتی در تابستان ظرفیت جذب گردشگر را در شمال خوزستان و مناطقی مانند ایذه و دزپارت داشته باشد.

او ادامه داد: باتوجه به جایگاه ویژه خوزستان، هرکدام از صنایع و بسترهای سه‌گانه ما دارای ظرفیت گردشگری هستند؛ حتی پتروشیمی، فولاد، نفت و دیگر صنایع، چه برسد به کشاورزی، دامپروری، رودخانه‌ها و سواحل.

راضی‌جلالی تصریح کرد: گردشگری خوزستان در واقع این قابلیت ترکیبی را دارد که در کنار هر حوزه دیگری به یک قابلیت جذب تبدیل شود و در شرایط فعلی در استانی مثل خوزستان اگر همه حوزه‌های اقتصادی را کنار بگذاریم، خود گردشگری و صنایع‌دستی به تنهایی می‌توانند مشکل‌گشای اقتصادی باشند.

درحاشیه برپایی این نمایشگاه دو کارگاه آموزشی نیز با عنوان «آموزش خط میخی روی گِل» توسط زهرا هوری و همچنین «آشنایی با میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی» توسط منصور بزرگ‌مهر ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر در محل غرفه میراث‌فرهنگی خوزستان برپا شد.

نمایشگاه دستاوردهای چهل و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، رشد تولید و کارآفرینی از ۱۶ بهمن آغاز به کار کرده و تا ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اهواز برپاست.

در این نمایشگاه، ۲۵ دستگاه‌ اجرایی، صنایع و دانشگاه‌های استان، آخرین دستاوردهای خود را ارائه داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha