مناسب سازی اماکن گردشگری و تاریخی استان برای افراد دارای معلولیت، در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از آغاز هماهنگی‌ها برای تهیه دستورالعمل مناسب‌سازی تأسیسات و اماکن گردشگری و تاریخی استان در پی انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت متبوع و سازمان بهزیستی کشور خبر داد.   

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی‌ با استانداری، اداره کل بهزیستی استان، نظام مهندسی و کارشناسان گردشگری و فنی اداره کل، اظهار کرد: با توجه به ابلاغ تفاهم‌نامه منعقد شده بین سازمان بهزیستی کشور و وزارت میراث‌فرهنگی در خصوص مناسب سازی فصاهای عمومی مقرر شد استان‌ها بر اساس تفاهم نامه اقدامات مورد نظر را انجام دهند.   

 رحیم خاکی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه دستورالعمل ضوابط مناسب‌سازی ساخت تأسیسات گردشگری و دستور العمل اجرایی برای تشویق تاسیسات گردشگری که این ضوابط را رعایت کرده‌اند در دستور کار وزارت متبوع است.

 خاکی با بیان اینکه پیشنهاد دوره آموزش و ترویج مناسب‌سازی اماکن و تأسیسات گردشگری برای فعالان بخش خصوصی ارائه شده تا آگاهی نسبت به ضرورت مناسب‌سازی فضاهای گردشگری افزایش یابد، افزود: در مرحله‌ اول نسبت به مناسب‌سازی تأسیسات گردشگری اقدام می‌شود و سپس آثار تاریخی طبق ضوابط میراث فرهنگی در دستور کار قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111801194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha