تور بازدید جمعیت همیار کرج، دانشجویان و دانش آموزان از کاخ سلیمانیه برگزار شد 

تور بازدید جمعیت فرهنگی همیار کرج، دانشجویان و دانش آموزان از کاخ سلیمانیه به مناسبت ایام دهه فجر برگزار شد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز این تور روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ با همکاری جمعیت همیار کرج و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد.  

 هدف از برگزاری این تور آشنایی هر چه بیشتر علاقه‌مندان و همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان با این بنا به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی استان است.  

در این برنامه، کارشناسان میراث فرهنگی به ارائه توضیحات کارشناسی درباره قدمت و تاریخچه کاخ پرداختند و بازدید کنندگان از نزدیک با این بنای تاریخی آشنا شدند.  

در حال حاضر امکان بازدید تورهای گروهی از این بنا با هماهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی فراهم است.

کاخ سلیمانیه واقع در محوطه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی کرج به عنوان باقیمانده یکی از کاخ‌های مجلل و زیبای دوره فتحعلی شاه قاجار به شمار می‌رود.  

این کاخ در بین سال‌های ۱۲۲۴ تا ۱۲۲۷ هجری قمری به دستور فتحعلی شاه و توسط یکی از معماران مشهور آن دوره صدر اصفهانی در ییلاق خوش آب و هوای کرج ساخته شد که بعدها به نام پسرش سلیمان نامگذاری شد.  

مهمترین ویژگی کاخ سلیمانیه وجود دو تابلوی دیوارنگاره بر روی دیوارهای شرقی و غربی تالار مرکزی محسوب می‌شود.  

تابلوی شرقی تنها تصویر موجود از آغامحمدخان بنیانگذار سلسله قاجار به همراه سران ایل قجر می‌باشد و تابلوی غربی مربوط به فتحعلی شاه قاجار نشسته بر تخت که به همراه فرزندانش به تصویر کشیده شده است. این تابلوها آثار عبدالله‌خان نقاش از هنرمندان مشهور دوران قاجار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111901207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha