خوزستان، قطب فرهنگی اقوام و گلچین آداب و رسوم ایرانی است

استاندار خوزستان گفت: این استان با تنوع فرهنگی و طبیعی خود و با جذب گردشگران، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور ایفا کرده است.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب ۲۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به تنوع فرهنگی و قومیتی استان گفت: زندگی اقوام مختلف با گویش‌ها و فرهنگ‌های متنوع در یک اقلیم، خوزستان را اولین انتخاب و مقصد گردشگران کرده است .

استاندار خوزستان افزود: همه مناطق و روستاهای استان درگیر موضوعات مربوط به گردشگری هستند. در این بخش، روستاهای نمونه‌ای وجود دارند که به عنوان یک مقصد، جاذب ‌گردشگری برای مردم ایران محسوب می‌شوند.

او با بیان این‌که در این مکان‌ها، ظرفیت‌های مناسبی برای صنعت گردشگری وجود دارد تصریح کرد: دریاچه‌های پشت سد و امام‌زاده‌های متعدد در شهرها از جمله مقبرهٔ دانیال نبی شوش، علی‌ابن مهزیار اهوازی و اردوی راهیان‌نور و شهدای دفاع‌مقدس که امسال میلیون‌ها زائر از سراسر کشور داشت از جمله این ظرفیت‌ها هستند.

حسینی‌محراب ادامه داد: استان خوزستان آماده است تا در این فصل، هموطنان خوب ایران را میزبانی کند تا از فضایل و مهربانی مردم خوزستان به عنوان یک قطب گردشگری بهره‌مند شوند. ما منتظر ورود مسافران از سراسر ایران هستیم و آمادگی کامل برای پذیرایی از آنان را داریم.

او خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان، با تنوع فرهنگی و طبیعی خود با جذب گردشگران، نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه و کشور ایفا کرده است.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سفیران و نمایندگان کشورهای خارجی پیش از ظهر روز دوشنبه ٢٣ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع غرفه‌سازی شده که تا ۲۶ بهمن‌ماه پذیرای مردم بازدیدگان و گردشگران است.

غرفه خوزستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سالن‌های هشت و ۹ برگزار شده است، از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ و از ساعت هشت تا ۱۵ برای بازدید عموم برپا شده است.

در این رویداد مهم بین‌المللی؛ کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و میزگردهای تخصصی برگزار و در بخش‌های مختلف نمایشگاه نیز به معرفی ظرفیت‌های گوناگون استان های مرتبط با انواع گردشگری نظیر گردشگری مقاومت، گردشگری فرهنگی و تاریخی، گردشگری آبی، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری کودک و... پرداخته می‌شود.

همچنین به طور معمول بخشی از فضای نمایشگاه نیز به معرفی ظرفیت‌های بی‌بدیل اقوام اختصاص دارد که شیوه زندگی، آداب و رسوم و آیین‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha