کرمان محور گردشگری سرزمین پارس می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به جاذبه های بی شمار گردشگری کرمان گفت: کرمان محور گردشگری سرزمین پارس می شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، سعید شاهرخی شامگاه ۲۳ بهمن ماه در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته معرفی ظرفیت های گردشگری هر استان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و اظهار کرد: این نمایشگاه ویترین گردشگری ایران و صنایع وابسته آن است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: نمایشگاه بین المللی گردشگری فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران این حوزه است تا تنوع جاذبه ها و مناطق گردشگری کشور را مشاهده و سپس انتخاب کنند.

او گفت: امسال کرمان بسیار متفاوت تر از سال های قبل در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است به طوری که غرفه های استان، براساس نمادهای تاریخی و گردشگری کرمان طراحی شده اند. 

شاهرخی بیان کرد: با اثرهای هنری بسیار فاخر آثار تاریخی، فرهنگی، گردشگری و میراثی، آثار ناملموس و ... استان را معرفی کرده ایم.

او نگاه گردشگری استان کرمان را متفاوت تر از ادوار گذشته دانست و بیان کرد: شورای راهبردی افق تحول استان منحصر به تعریف رویدادهای ۱۴۰۴ نیست و با ریاست استاندار برنامه ریزی برای دهه اول ۱۴۰۰ استان را در دستور دارد تا بتوانیم کرمانی با محور گردشگری سرزمین پارس داشته باشیم.

شاهرخی کرمان را خلاصه ای از ایران دانست و تاکید کرد: معماری همه ادوار گذشته، همه تاریخ و هر چهار اقلیم ایران و مرتفع ترین مراکز کشور، پهنای لوت، سردترین و گرمترین نقطه ایران در استان کرمان است همچنین باغ های وسیعی از مرکبات و پسته در این خطه می توانید مشاهده کنید.

 او اظهار کرد: جاذبه گردشگری استان را باید علاوه بر معرفی، کیفیت بخشی نیز کرد و سند توسعه گردشگری استان را ارتقا داد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه همکاری خوبی با اداره کل میراث فرهنگی استان داشته است کرد: همه حوزه های فعال گردشگری استان در نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور دارند.

شاهرخی در ادامه با تبیین مطالعات انجام شده در حوزه گردشگری استان عنوان کرد: این مطالعات بیشتر توصیفی بوده و اطلاعات آن کلی است و اکنون با دانایان حوزه گردشگری از جمله بخش های علمی دانشگاهی و محققین گردشگری نشست هایی داشته ایم تا طرح جامع گردشگری علمی قابل اجرا را تدوین و عملیاتی کنیم ضمن آنکه از الگوی گردشگری کشورهای دیگر نیز بهره خواهیم برد و کرمان را مقصد گردشگری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha