عملکرد اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان قابل تقدیر و مبتنی بر شناخت نظام مسائل گردشگری است

نماینده مردم چابهار در مجلس شوای اسلامی گفت: عملکرد اداره کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان و فعالان حوزه گردشگری قابل تقدیر و مبتنی بر شناخت دقیق از نظام مسائل گردشگری استان است.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، معین‌الدین سعیدی ۲۳ بهمن‌ماه در بازدید از غرفه استان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اظهار کرد: تصوری که امروز از سیستان و بلوچستان وجود دارد بسیار متفاوت‌تر از ۲۵ سال قبل است که این مهم را حاصل تلاش و مدیون خدمات همه فعالان حوزه گردشگری هستیم که به بهترین نحو در خصوص معرفی صحیح استان گام برداشته‌اند. 
 
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی در معرفی جذابیت‌های گردشگری و تغییر نگاه‌ها به استان بسیار موثر است و باید از فعالان فضای مجازی و تلاش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان به طور ویژه تشکر کرد که این موفقیت اداره کل و فعالان گردشگری مبتنی بر شناخت دقیق از نظام مسائل گردشگری است.  

به گفته سعیدی، یکی از بهترین مصادیق آن‌ها نیز برگزاری و حضور در چنین نمایشگاه‌هایی در سطح ملی و بین المللی است که در  هفدهمین نمایشگاه بین المللی تهران، غرفه سیستان و بلوچستان یکی از بهترین غرفه‌ها در کل نمایشگاه بود.  

او ادامه داد: تمام ظرفیت‌هایی که می‌تواند در یک پهنه و حتی یک قاره وجود داشته باشد در سیستان و بلوچستان دیده می‌شود و این استان به لحاظ جذابیت‌های گردشگری، غذاها و میوه‌های گرمسیری و… بسیار مستعد و توانمند است.  

سعیدی تاکید کرد: در حال حاضر مساله کمبود سوخت یکی از چالش‌های مهم گردشگری در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود که علیرغم تلاش و پیگیری‌های نمایندگان استان تاکنون نتیجه نداده است.  

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمینه‌سازی در زمینه گردشگری جزو وظایف دولت هاست و قطعاً ضرورت دارد تا بخش خصوصی به طور ویژه ورود کند که خوشبختانه در حال حاضر این نگاه به منظور مشارکت و فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha