لزوم تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کلان‌شهر شیراز

شهردار شیراز بر تقویت زیرساخت‌های گردشگری در کلان‌شهر شیراز تأکید کرد. 

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمدحسن اسدی امروز ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران بیان کرد: دست‌اندرکاران تلاش زیادی برای برگزاری این نمایشگاه داشته‌اند و همه ذی‌نفعان و علاقه‌مندان نیز شرکت کرده‌اند.  

شهردار شیراز ضمن ابراز خرسندی از کیفیت بالای برگزاری این نمایشگاه، گفت: بازدیدکنندگان صرف‌نظر از ساعت اداری و استراحت، استقبال بالایی از این نمایشگاه داشته‌اند.  

اسدی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز عنوان کرده‌اند ما با صنعت گردشگری می‌توانیم کشور را اداره کنیم و نیازی به سایر محصولات ازجمله نفت هم نداریم. البته این مهم ظرفیت بالای گردشگری را نشان می‌دهد و مسئولان را موظف می‌کند که به وظیفه خود عمل و برای تقویت زیرساخت‌ها تلاش مضاعف کنند.  

شهردار شیراز، نیاز امروز فعالان گردشگری را تسهیل و سرعت در کار و تسهیلات بانکی ذکر کرد.  

او همچنین از شیراز به‌عنوان قطب گردشگری و شهر پیشرفته‌ای در این صنعت یادکرد و گفت: زیرساخت‌های خوبی از دیرباز تحت عنوان جاذبه‌های طبیعی، مذهبی، فرهنگی و تاریخی وجود داشته و امروز هم وظیفه شهرداری این است که زیرساخت‌های مربوطه را فراهم کند.  

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با سرمایه‌گذاران در خصوص احداث آکواریوم، شهربازی، باغ پرندگان، تله کابین و پارک آبی داشته‌ایم که در دست اجرا قرار دارد.  

اسدی در خاتمه تأکید کرد: ازآنجاکه شیراز خود یک جهان شهر هست و بخش مهمی از قابلیت‌های آن گردشگری است، باید هم زیرساخت‌ها و هم بخش خصوصی را تقویت و هم در راستای توسعه گردشگری از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha