جذب سرمایه در حوزه گردشگری در گرو تعامل با شهرداری‌ها

معاون گردشگری کشور جذب سرمایه در حوزه گردشگری را در گرو تعامل با شهرداری‌ها به‌منظور اعطای مشوق‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست تخصصی هم‌اندیشی تبیین نقش و جایگاه مدیریت شهری در توسعه پایدار گردشگری کشور که در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌وابسته بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، بیان کرد: مدیریت شهری و تعامل و همکاری حداکثری از مهم‌ترین و اثربخش‌ترین اقدامات برای توسعه گردشگری است.

او به ایجاد تعامل با شورای اسلامی شهرها و شهرداران در راستای مشوق‌ سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری طی دو سال گذشته اشاره کرد و تسهیل در پرداخت عوارض ساخت مراکز اقامتی و زیرساخت‌های گردشگری را به‌عنوان‌ مهم‌ترین مصداق نام برد.

معاون گردشگری ادامه داد: این مشوق موجب صدور مجوز ساخت ۱۲ هتل پنج ستاره در تهران شد.

شالبافیان این مشوق‌ها و تعامل را برای حمایت از سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری مهم دانست و افزود: نیازمند همکاری هستیم تا مشوق‌های سرمایه‌گذاری را به وجود آوریم.

او در ادامه به اجازه دولت مبنی بر ایجاد کاربری‌های ترکیبی که در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است، اشاره کرد و ادامه داد: این مشوق برای ورود سرمایه به حوزه گردشگری قابل توجه است که در تعامل با شهرداری تهران نهایی شد که اجازه کاربری، اداری، مسکونی و تجاری را می‌دهد.

معاون گردشگری در پایان ابراز امیدواری کرد که در راستای تعامل و همکاری به‌وجود آمده سیمای گردشگری و سرمایه‌گذاری در این حوزه تغییر کند.

درآمدزایی پایدار بدون وابستگی به نفت

شهرام دبیری‌ رئیس شورای عالی استان‌ها نیز در این نشست، بیان کرد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری و ثبت‌های جهانی ظرفیت بالایی در کشور برای درآمدزایی از طریق گردشگری وجود دارد.

او به آماده بودن زیرساخت‌های گردشگری سلامت در ایران اشاره کرد و ادامه داد: آموزش پزشکی در ایران جزو بهترین‌ها در دنیا است، همچنین از لحاظ نرخ هیچ کشوری قابل رقابت با ایران نیست. در صورت افزایش پروازها می‌توان از این ظرفیت نهایت استفاده را کنیم.

دبیری با اعلام آمادگی شوراها و شهرداری‌ها برای انجام اقدامات لازم در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، ادامه داد: تغییر کاربری به گردشگری و عدم دریافت عوارض برای ساخت هتل‌ها از جمله کارهای صورت گرفته است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی مناسب این ظرفیت را داریم که از طریق گردشگری و بدون وابستگی به نفت، عوارض و مالیات ده برابر درآمدزایی پایدار داشته باشیم و اشتغال ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha