طراحی غرفه زنجان با الگوبرداری از بازار تاریخی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران بخش سنتی غرفه زنجان با الگوبرداری از بازار تاریخی زنجان طراحی شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی امروز ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ گفت: مجموعه بازار قدیمی زنجان با گستردگی جغرافیایی و تنوع راسته‌ها، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زنجان است. در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، بخش سنتی غرفه زنجان با الگوبرداری از بازار تاریخی زنجان طراحی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: غرفه‌آرایی در غرفه‌سازی نمایشگاهی از جمله بخش‌های بسیار مهمی است که با پرداختن درست به آن، می‌توان از موفقیت‌های چمشگیری در نمایشگاه‌های مختلف داخلی و بین‌المللی برخوردار شد.

صفوی بیان کرد: مؤلفه‌های حس مکان، سرزندگی، و نفوذپذیری و تنوع فضایی در طراحیغرفه زنجان با الگوبرداری از بازار تاریخی زنجان رعایت شده است.

او گفت: مجموعه بازار زنجان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و در بافت تاریخی شهر زنجان قرار دارد. بازار زنجان نه‌تنها از لحاظ تجاری، بلکه از نظر معماری نیز اهمیت زیادی دارد و کاملاً از سبک معماری دوره قاجاریه پیروی کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112401657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha