تحولات گردشگری البرز همگام با محیط زیست پیش می‌رود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: نگاه جامعه جهانی به موضوع گردشگری با تحولاتی مواجه بوده است که در جهت گردشگری پایدار و همراه با محیط زیست است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه و رونق اقتصادی در کشورهای پیشرفته تلقی و به عنوان صنعتی پیشرو در جهان شناخته می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز عنوان کرد: رشد صنعت گردشگری در دهه‌های اخیر با چالش‌هایی از جمله آلودگی و تخریب محیط زیست، افزایش مصرف انرژی و آب مواجه بوده که با توسعه متوازن و پایدار در تضاد است. بنابراین نگاه جامعه جهانی به موضوع گردشگری با تحولاتی مواجه بوده است که در جهت گردشگری پایدار و همراه با محیط زیست است.  

خاکی با اشاره به بازدید وزیر نفت و معاون گردشگری کشور از پاویون استان البرز در نمایشگاه، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری‌های انجام‌شده فضای استان را در حوزه توسعه گردشگری و گردشگری سبز مهیا و موانع را مرتفع سازیم.

خاکی ادامه داد: امیدواریم با تلاش روز افزون و پیگیری‌های متعدد در حوزه گردشگری و توسعه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی در البرز با سرعت لازم پیش برود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112501720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha