ایجاد خط هوایی همدان-مشهد-بخارا با هفته‌ای یک پرواز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اعلام خبر امضای تفاهم‌نامه ده‌گانه با هیئت تجاری ازبکستان گفت: از مهم‌ترین توافق‌های انجام شده، ایجاد خط هوایی همدان-مشهد-بخارا با هفته‌ای یک پرواز است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، سید مجتبی حسینی روز گذشته 25 بهمن‌ماه، در دیدار با هیئت تجاری ازبکستان به میزبانی استان همدان، اظهار کرد: باتوجه به نقاط مشترک فرهنگی و علمی استان ما با بخارا با محوریت حکیم هزاره‌ها بوعلی سینا و به منظور گسترش روابط دو جانبه بین دو استان در راستای همگرایی توسعه مناسبات‌ با در نظر گرفتن ظرفیت‌های طرفین توافق‌نامه ده‌گانه‌ای بین استان همدان با هیئت اعزامی ازبکستان به توافق و امضا رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: استان همدان و بخارا به عنوان طرفین این قرارداد توافق کردند در راستای توسعه روابط فرهنگی و تاریخی خود در هر یک از شهرهای همدان و بخارا منطقه‌ای را به نام طرف مورد قرارداد خود نامگذاری کند.

مقام ارشد اقتصادی استان همدان با اشاره به اینکه از دیگر موارد منتج به عقد تفاهم‌نامه در این سفر تبادل استاد و دانشجو در دانشگاه‌های علوم، مهندسی و پزشکی بین دو استان است، تاکید کرد: به منظور ساخت و تهیه فیلم تبلیغاتی مشترک بین دو کشور نیز ارائه تسهیلات لازم برای انجام این اقدام مورد امضا و تایید طرفین قرار گرفت.

حسینی به پتانسیل منحصربه‌فرد همدان در زمینه گردشگری طبیعت و سلامت اشاره کرد و افزود: با توجه به آب‌وهوای استان همدان و طبیعت بکر و با دارا بودن امکانات وسیع پزشکی همدان ما آمادگی خود را جهت پذیرش گردشگر سلامت از ازبکستان اعلام کرده و امیدواریم در راستای گردشگری سلامت تعاملات خوبی با کشور ازبکستان را شاهد باشیم.

او با اشاره به اینکه محل رجوع و پیگیری مصوبات تفاهم‌های انجام شده اتاق‌های بازرگانی همدان و بخارا هستند، بیان کرد: به منظور برنامه‌ریزی دقیق و عارضه‌یابی برای پیشگیری از برخی مشکلات لازم است اتاق‌های بازرگانی همدان و بخارا به صورت ماهیانه گزارش‌های خود را از پیگیری‌های انجام شده، ارائه کنند.

او از ایجاد میز مشترک تجاری بین اتاق بازرگانی همدان و بخارا خبر داد و تاکید کرد: این میز تجاری در مدت زمان مشخص شده و مورد توافق طرفین به منظور تسهیل تجارت و پیگیری مصوبات سرمایه‌گذاری طرفین دائر می‌شود.

زیبایی و هنرمندی سفال و صنایع‌دستی همدان در ازبکستان به جهانیان معرفی خواهد شد

محسن معصوم علیزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در ادامه این مراسم گفت: ازبکستان در حال حاضر ریاست منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی را بر عهده دارد و با استفاده از همین ظرفیت زیبایی و هنرمندی سفال و صنایع‌دستی همدان در ازبکستان به جهانیان معرفی خواهد شد.

معصوم علیزاده افزود: از آنجا که مشترکات فرهنگی، گردشگری همدان با ازبکستان به ویژه شهر بخارا قابل تامل است از دستاوردهای مهم میزبانی همدان از هیات تجاری ازبکستان فراهم شدن زمینه پرداخت تسهیلات لازم از سوی استان ما و منطقه بخارا برای برگزاری حداقل دو نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری سالانه در هر دو کشور ایران و ازبکستان است.

او عنوان کرد: براساس توافق انجام شده امکانات لازم برای ارتباط بین دفاتر گردشگری در دو استان همدان و بخارا ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112601860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha