امضای تفاهم‌نامه ۱۲جانبه میان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خوزستان و ۱۱ استان

معاون گردشگری خوزستان از امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین رؤسای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خوزستان و ۱۱ استان دیگر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب اظهار کرد: همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین رؤسای انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری استان خوزستان (به‌عنوان انجمن استانی پیشرو در انعقاد این تفاهم‌نامه) و ۱۱ استان دیگر به امضا رسید.

معاون گردشگری خوزستان افزود: اساس این تفاهم‌نامه در راستای اشتراک مساعی، بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و تجربیات بخش گردشگری در استان خوزستان، همچنین بروزرسانی آموخته‌ها، ارتقای سطح کیفی و کمی، آموزش‌های مرتبط با دوره‌های کوتاه گردشگری، صنایع‌دستی و بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروی انسانی فعال این تفاهم‌نامه منعقد شد.

او تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه که در غرفه اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و باحضور نمایندگان استان‌ها به امضا رسید، بر هدف همکاری‌ مشترک در زمینه ارائه بهینه انواع خدمات در حوزه گردشگری اعم از نظارت بر اماکن گردشگری و میراث‌فرهنگی، برگزاری انواع گشت‌ها، بروزرسانی اطلاعات و ارائه انواع آموزش‌های گردشگری و صنایع‌دستی مرتبط با استفاده از ظرفیت‌های موجود ۱۱ استان تاکید شده است.

عامری‌نسب ادامه داد: همچنین در این آیین، همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان‌ها با انجمن‌ها درخصوص استفاده از ظرفیت‌های موجود و اجرای گشت‌های اینفو به منظور آشناسازی با جاذبه‌های گردشگری استان‌ها و توانمندسازی دست‌اندرکاران حوزه گردشگری اعم از دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان حوزه گردشگری مطرح شد.

این تفاهم‌نامه در راستای محورهای همکاری فی‌مابین و همچنین برگزاری همایش کشوری در استان‌های توافق‌ شده با دعوت از دست‌اندرکاران حوزه گردشگری، متخصصان دفاتر مسافرتی، انجمن‌های صنفی، انجمن‌های تورگردانان کشور و سایر مراجع و فعالان این حوزه، بصورت سالیانه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سایر شهرهای استان خوزستان و استان‌های دیگر، برنامه‌ریزی و مشارکت با شرکت‌های تخصصی مرتبط با گردشگری سلامت به‌منظور برگزاری نمایشگاهی مرتبط با این صنعت در استان های کشور با دعوت از همه دست‌اندرکاران کشوری که در زمینه گردشگری سلامت فعالیت مستمر دارند، منعقد شده است.

هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع غرفه‌سازی شد که تا ۲۶ بهمن‌ماه پذیرای مردم بازدیدکنندگان و گردشگران بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112702015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha