راه‌یابی ۱۶ اثر هنرمندان صنایع‌دستی گلستان به هشتمین جشنواره صنایع‌دستی فجر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از راه‌یابی ۱۶ اثر از ۱۵ هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی و استان به هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان «سرو سیمین ۸» و نمایش این آثار در نمایشگاه این جشنواره در مجموعه فرهنگی برج آزادی تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: از این تعداد اثر، هفت اثر برگزیده‌ی داوری اولیه در معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ۹ اثر از آثار دارای مهر اصالت ملی دو دوره گذشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: این ۱۶ اثر پذیرفته‌شده از ۱۵ هنرمند گلستانی است که آثارشان به همراه سایر هنرمندان کشور از ۲۷ بهمن‌ماه لغایت اول اسفندماه سال جاری در نمایشگاه جشنواره مذکور در برج آزادی تهران در معرض دید عموم قرارگرفته است.

او خاطرنشان کرد: آثار راه‌یافته استان به هشتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر در رشته‌های زیورآلات سنتی ترکمن، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی، پوشاک سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، خراطی چوب، سوزن‌دوزی، رودوزی‌های سنتی، ملیله فلز، حصیربافی و... است.

ساوری بیان کرد: پیوند نسلی و پاسداشت هویت در پهنه جهانی شعار امسال جشنواره و شامل بخش‌های؛ نمایشگاهی، فیلم، تالار رضوان، کودک و نوجوان و دانشگاهی است.


هشتمین جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر تا یکم اسفند ادامه خواهد داشت و مراسم اختتامیه آن عصر اول اسفندماه سال جاری با حضور مقامات و مسئولان، استادکاران شاخص استان‌های کشور در محل سالن اجتماعات برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

راه‌یابی ۱۶ اثر هنرمندان صنایع‌دستی گلستان به هشتمین جشنواره صنایع‌دستی فجر

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha