مطرح شدن محور گردشگری غرب با ثبت جهانی هگمتانه

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور گفت: پس از ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان»،‌ محور گردشگری غرب به طور ملموس مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علی‌اصغر شالبافیان پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه در آخرین روز از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران و در حاشیه بازدید از غرفه استان همدان، اظهار کرد: امسال همدان حضور خلاقانه و موثری در نمایشگاه داشت.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور ادامه داد: استان همدان به خوبی پیوند بین گردشگری و صنایع‌دستی را برقرار کرده و به عنوان مثال صنایع‌دستی شهرستان ملایر اثر خود را بر گردشگری استان نشان داده است که نمونه موفق پیوند گردشگری و صنایع‌دستی است.

شالبافیان اظهارکرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم محور گردشگری غرب کشور است که استان‌های این مسیر از ابتدای دولت به عنوان یک محور ارزشمند مورد توجه قرار دارند.

او با اشاره به اینکه سطح بازدید دیگر استان‌ها از این محور هر سال بیشتر می‌شود، افزود: پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» یکی از ارزش‌های محور غرب محسوب می‌شود.

شالبافیان با بیان اینکه پس از جهانی شدن همدان،‌ محور گردشگری غرب به طور ملموس مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا یکی از اقدامات خوب شهرداری همدان بود که می‌تواند تاثیر بسزایی در معرفی هر چه بیشتر همدان داشته باشد.‌

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: شهرداری همچنین می‌تواند برنامه‌هایی مثل برپایی پاویون همدان در نمایشگاه‌های خارجی و بهره‌برداری از فرصت خواهرخواندگی کشورهایی مثل ازبکستان و تاجیکستان را در برنامه بگنجاند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha