هنرمندان ایرانی آثار فاخری در حوزه صنایع‌دستی دارند/ «سرو سیمین» تأثیر خوبی بر روی فرهنگ‌ها می‌گذارد

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: هنرمندان ایرانی با استعداد و خلاقیت هستند و آثار فاخری را در حوزه صنایع‌دستی تولید می‌کنند. به هنرمندان ایرانی احترام می‌گذارم همه آنچه که در اینجا به نمایش گذاشته شده برای من لذت بخش است. 

به گزارش خبرنگار میراث آریا، سعد القدومی، رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ از نمایشگاه و کارگاه‌های صنایع‌دستی هشتمین جشنواره بین المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۸) بازدید کرد.

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: خوشحالم که به نمایندگی از شورای جهانی صنایع‌دستی در هشتمین جشنواره بین المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر حضور دارم، از دیدن این همه آثار فاخر شگفت زده شدم، به شهرهای مختلفی سفر کردم و آثار صنایع‌دستی هنرمندان را دیدم لذت بردم. 

قدومی افزود: هنرمندان ایرانی با استعداد و خلاقیت هستند و آثار فاخری را در حوزه صنایع‌دستی تولید می‌کنند. به هنرمندان ایرانی احترام می‌گذارم همه آنچه که در اینجا به نمایش گذاشته شده برای من لذت بخش است. در این جشنواره رشته‌های مختلف صنایع‌دستی را یکجا می‌بیند.

او تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب تبادل فرهنگی بین کشورهای مختلف می‌شود و یکی از اهداف شورای جهانی صنایع‌دستی این است که بین صنعتگران کشورهای مختلف ارتباط برقرار کند و همه بتوانند در یکجا همدیگر را ببینند که در جشنواره سرو سیمین چنین موقعیتی فراهم شده است.

رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در حوزه صنایع‌دستی فرصت خوبی است تا هنرمندان بتوانند تکنیک و تجربیات خود را تبادل کنند و دانش و تکنولوژی کشورشان در اختیار سایر هنرمندان قرار دهند این موضوع به حفظ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کمک می‌کند و می‌تواند تأثیر خوبی بر روی فرهنگ‌ها بگذارد و این موضوع می‌تواند زنجیره فرهنگ را حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112802131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha