فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمانشاه معرفی شد

سرهنگ کامیار رحمتی به‌عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه معارفه شد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در این مراسم که روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه با حضور سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان و  مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه و معاونان و پرسنل یگان حفاظت استان برگزار شد، داریوش فرمانی ضمن خیرمقدم به مهمانان و تشکر از زحمات سرهنگ ابولقاسم ایمانپور فرمانده سابق یگان حفاظت و کیوان محمودی سرپرست یگان حفاظت استان، اظهار کرد: جایگاه میراث‌فرهنگی و نقش و اهمیت آن برای حال و آیندگان و تاثیرگذاری آن در بحث هویت بخشی و شناسنامه تاریخی ملت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که خیلی از مسائل سیاسی و تنش‌های مرزی کشورها را می‌تواند پایان بخشد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: حفاظت و پاسداری از این مواریث از تمام جهات واجب و ضروریست و قطعا فعالیت‌های یگان حفاظت در این حوزه می‌تواند راهگشا و بسیار مهم باشد.

او در ادامه به جایگاه و سهم استان در بحث آثار تاریخی پرداخت و گفت: با توجه به گستردگی و تعداد بسیار آثار وظیفه یگان بسیار سخت و طاقت فرسا است لذا تلاش‌های اداره کل استان به سمتی بوده تا حفاظت از آثار را مردم محور کنیم که بهترین یاوران یگان حفاظت می‌توانند باشند.

فرمانی در ادامه مشکلات یگان را به طور کامل برای بررسی و اعلام نظر بیشتر مسئولان شرح داد.

سردار حسن مهری فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور نیز در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت یگان حفاظت کشور و شرح وظایف و جایگاه آن ارائه کرد و گفت: تنها وزارتخانه‌ای که دارای یگان حفاظت با تشکیلات منسجم، وزارت میراث‌فرهنگی است و با توجه به نوع مأموریت این وزارتخانه توجهات بسیاری از اقشار مختلف معطوف این بخش مهم است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور افزود: بسیار پرکار هستیم خصوصا در بحث متخلفان این حوزه اهمیت تا  جایی است که وزارتخانه عضو شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اس و کارشناسان این وزارتخانه در مبادی ورودی و خروجی کشور حضور دارند.

او در ادامه به میزان و تعدد آثار ثبت شده ملی و جهانی اشاره کرد و گفت: اهمیت آثار ثبت شده جهانی آنقدر مهم است که یکی از دلایل توسعه گردشگری کشور همین آثار جهانی هستند که باید حفاظت و پاسداری از این آثار با توجه به قواعد و قوانین داخلی و بین المللی در اولویت باشد.

سردار مهری افزود: استان کرمانشاه نیز با دارا بودن چهار هزار اثر ملی و چندین اثر ثبت شده جهانی در جایگاه والایی قرار دارد لذا برای حفاظت بهینه و مطلوب نیاز به همکاری و همیاری بسیار بالای دستگاه‌های مرتبط خصوصا پلیس دارد و توان پلیس می‌تواند بسیار حیاتی و مهم باشد و ظرفیت بی‌نظیری در امر حفاظت از آثار تاریخی است که همکاران باید کمال استفاده را از این توان بکنند. 

او در ادامه از فرمانده و  کارکنان یگان خواست تا ظرفیت قوی و مهم مردم را نیز به کار گیرند و حفاظت مردم محور باید با توجه به حجم بالای آثار حتما در دستور کار داشته باشند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور گفت: همچنین در خصوص کاستی‌ها و امکانات یگان نیز تلاش‌ها و پیگیری‌های بساری را انجام‌داده‌ایم تا بتوانیم حتی الامکان این نواقص و کمبودها را رفع کنیم. 

در پایان جلسه ضمن تشکر از فرمانده و سرپرست سابق یگان حفاظت استان سرهنگ کامیار رحمتی به‌عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه معارفه شد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha