تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی شاهین‌دژ

با حضور سجاد کیقبادی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار شاهین‌دژ از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر تجلیل به عمل آمد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر با حضور سجاد کیقبادی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار شاهین‌دژ، رقیه حسن‌پور، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی دیگر از مسئولان از ۱۵ هنرمند شاخص این شهرستان در رشته‌های معرق، منبت، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، رزین، خراطی و نقاشی روی سفال قدردانی شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهین‌دژ در این مراسم اظهار کرد: این مراسم با هدف ایجاد روحیه و انگیزه  در هنرمندان صنایع‌دستی و ‌شنیده شدن مشکلات و ‌کمبودهای آنها در بخش تولید برگزار شد.

رقیه حسن‌پور با اشاره به عملکرد سال جاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهین‌دژ افزود: در این مدت برای ۱۵۷ شرکت‌کننده در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت امور عشایر اداره جهاد کشاورزی شهرستان کارت صادر شده است.

او ادامه داد: امسال تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به مبلغ ۸میلیارد ریال بوده که به ۱۱ هنرمند صنایع‌دستی اعطا شده و تسهیلات در قالب مشاغل  خانگی به‌مبلغ ۴میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بوده که به هشت هنرمند صنایع‌دستی داده شده و از اعتبارات سال ۱۴۰۱ در قالب تبصره ۱۶ نیز به تعداد ۱۴ نفر در مجموع به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات داده شده است.

مشکلات مطرح شده هنرمندان در این نشست عبارت از نبود بازارچه دائمی برای عرضه محصولات تولیدی و نبود فضای مناسب آموزشی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha