نمایش بخشی از ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی البرز در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری  

سخنگو شورای شهر کرج با اشاره به جاذبه‌های گردشگری این استان گفت: بخشی از جاذبه‌های گردشگری کشاورزی این استان به خصوص ظرفیت‌های گلخانه‌ای در نمایشگاه به نمایش گذاشته شد. 

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز ، عمار ایزدیار در مورد بازدید از غرفه استان البرز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته اظهار کرد: مهمترین ظرفیت این استان فاصله بسیار کم با بزرگترین کانون جمعیت یعنی پایتخت است که گردشگران می‌توانند با فاصله کمتر از دو ساعت از جاذبه های البرز دیدن کنند. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج دومین مزیت گردشگری استان را طبیعت منحصر بفرد و دارا بودن مناطق ییلاقی در رشته کوه‌های البرز برشمرد و  جاذبه‌های شهرستان‌های مختلف از جمله طالقان و محور کرج چالوس از جمله شهرستانک و پیست اسکی دیزین  را ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری کشور عنوان کرد که می‌توانند مقصد سفر جذابی برای گردشگران باشند.

ایزدیار به منطقه اشتهارد در استان البرز اشاره کرد و گفت:  این منطقه با دارا بودن طبیعت کویری، دریاچه نمک و کوه‌های رنگین کمانی جذابیتی متفاوت برای گردشگران دارد. در واقع مجموعه‌ای از ویژگی‌های طبیعت ایران از کویری تا سرد و کوهستانی را می‌توان در استان البرز مشاهده کرد. 

 عضو شورای شهر کرج یکی از موضوعات مورد توجه در بخش گردشگری را نبود زیرساخت‌هایی از  جمله مراکز اقامتی استاندارد عنوان کرد، گفت: متناسب با این ظرفیت‌ها فضاهای بوم‌گردی و اقامتی در استان وجود ندارد. 

او با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری کرج در آینده با مصوباتی در زمینه زیرساخت‌های تفریحی و اقامتی توجه ویژه‌ای نسبت به این موضوع خواهد داشت، افزود: مدیریت شهری بسته‌های تشویقی ویژه ای را در موضوع گردشگری کشاورزی و طبیعی با توجه به اقلیم خاص استان ایجاد کرده است. 

ایزدیار با اشاره به اینکه البرز در تولید نهال و گیاهان تزئینی از دیگر استان‌های دیگر پیشی گرفته است و سایر استان‌ها خریدار نهال از البرز هستند، ادامه داد: شهرستان چهار باغ مهد تولید گل و گیاه است که بخشی از این ظرفیت در نمایشگاه گردشگری در غرفه استان البرز به نمایش گذاشته شد. 

او با ابراز امیدواری از حمایت‌های مسئولین و مدیریت شهری در بخش گردشگری، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری و دوره ششم شورای شهر کرج در  حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد چرا که با افتتاح فاز یک پاکرود در حاشیه رودخانه کرج در این امر گام اول را برداشته است و در سال آینده نیز فاز دوم پاکرود را به بهره‌برداری خواهد رساند. 

سخنگوی شورای شهر کرج در پایان به جشنواره لاله‌های کرج اشاره کرد و گفت:  همه ساله شاهد برگزاری جشنواره لاله‌ها در کرج بودیم امسال نیز با جدیت فراوان این جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112902156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha