نیرو انسانی کلیدی‌ترین عنصر پیشرفت است/ باید در ساختار گزینش دستگاه‌ها و سازمان‌ها تحول ایجاد شود

دبیر هیئت عالی گزینش کشور گفت: در گزینش باید هم حقوق مردم و هم حقوق نظام در نظر گرفته شود، باید به گونه‌ای عمل کنیم که این دو حق رعایت شود. باید ذهنیت مردم را نسبت به گزینش اصلاح کنیم و برنامه‌های تحولی در هیئت عالی گزینش داشته باشیم.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مراسم هم اندیشی و تجلیل از گزینشگران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز دوشنبه ۳۰ بهمن‌ماه با حضور دبیر هیئت عالی گزینش کشور، معاون گردشگری کشور و مدیران کل ستادی در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران توسط هیئت مرکزی گزینش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد. 

مدیریت دانش در گزینش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

رضا هادی، دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم گفت: احراز صلاحیت منابع انسانی کار سخت و پر مسئولیتی است. هدف از برگزاری این مراسم توجه به سرمایه‌های انسانی و بهره‌گیری از تجربیات آنها و سلامت اداری است.

او افزود: نباید تنها از روش‌های سنتی در بررسی صلاحیت افراد استفاده کرد، پذیرش یک فرد حق الناس است و باید این موضوع مد نظر قرار بگیرد. همواره سعی کردیم توصیه جای عدالت را نگیرد و تلاشمان این بوده متناسب به نیاز اداری کشور ضمن رعایت اخلاق، شایسته سالاری داشته باشیم تا عدالت اداری برقرار شود.

هادی تصریح کرد: ملکف هستیم تا در سیستم گزینش تحول ایجاد کنیم، نظر وزیر میراث‌فرهنگی هم بر این موضوع است، سعی کردیم از گزینشگران شایسته انتخاب کنیم که مومن به کارامدی نظام و انقلاب اسلامی باشند.

دبیر هیئت مرکزی گزینش وزارت میراث‌فرهنگی بیان کرد: در گزینش فارغ از احزاب و جریان‌هاب سیاسی عمل کردیم و نگاه‌مان مبتنی بر نگاه اسلامی و انقلاب اسلامی و شایسته سالاری است. همچنین در جذب به سمت نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برویم.

او ادامه داد: مدیریت دانش در گزینش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یک هزار و ۳۰۰ نفر ساعت در هیئت مرکزی گزینش آموزش دادیم. در هیئت مرکزی و هسته گزینش از ابتدای امسال تا کنون نسبت به ۳۰ ماه گذشته ۵۰ درصد رشد داشتیم.  ۱۴۲۹ رای در هسته مرکزی گزینش داده شد، همچنین ۸۰۰ مصاحبه و ۱۵۰۰ استعلام از نهاد نظارتی داشتیم به طوری‌که پاسخگویی به زیر سه ماه رسیده و در سال آینده هدفگذاری زیر دو ماه است.

در گزینش باید سعه صدر داشته باشید

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: در گزینش باید سعه صدر داشته باشیم در کار گزینش باید حداکثر صلاحیت های عمومی در نظر گرفته شود و از هر جهت گزینش حق الناس عمومی و فردی است.

او افزود: تصویر گزینشگران باید طوری باشد که جذب انجام شود، آثار هر تحولی از تصویرسازی حوزه شروع می‌شود. البته از اصول نیز نباید تعدی کرد. یک فردی که وارد حوزه گزینش می‌شود علاوه بر صلاحیت‌های عمومی باید ویژگی‌های بایسته‌ای از نظر توانمندی‌های تخصصی داشته باشد.

او افزود: نیروهای توانمند و فرهیخته داریم در گزینش باید این موضوع در نظر گرفته شود.

جذب نقش کلیدی دارد و باید نگاه مدیریتی عالمانه در گزینش داشته باشید

حسین ساری مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی ضمن تشکر از هیئت مرکزی و عالی گزینش گفت: با جنس کار گزینش آشنا هستم، جایی است که باید تصمیم‌گیری شود، گزینش وزارت میراث‌فرهنگی در یک سال گذشته از نظر معیارهای سنجش، مسیر خوبی را طی کرده است.

او افزود: گزینش بر اساس قانون چارچوب کار معینی دارد در حقیقت گزینش کار عقلایی و منطقی است و در نظام مدیریت کار کاملا درستی است.

ساری تصریح کرد: اگر نیروی شایسته‌ای را جذب کنیم، می‌توانیم توقع کارآمدی داشته باشیم. جذب نقش کلیدی دارد و باید نگاه مدیریتی عالمانه در گزینش داشته باشید.

مدیرکل دفتر وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی گفت: در گزینش باید علاوه بر معیارهای تعهدی، اخلاقی و اعتقادی شایسته گزینی تضمین شود و از ورود افراد ناسالم جلوگیری شود.

او ادامه داد: کار گزینش تسهیل بوده و مانع تراشی نیست.

انتخاب اصلح و به‌گزینی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد

احمد مومنی‌راد دبیر هیئت عالی گزینش کشور در ادامه گفت: نیرو انسانی مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر پیشرفت است. در نظام اسلامی قرار است حکمرانی متعالی شکل بگیرد. انتخاب اصلح و به‌گزینی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد از وزیر میراث‌فرهنگی برای موفقیت‌های دو سال اخیر تشکر می‌کنم.

او افزود: در گزینش باید هم حقوق مردم و هم حقوق نظام در نظر گرفته شود، باید به گونه‌ای عمل کنیم که این دو حق رعایت شود. باید ذهنیت مردم را نسبت به گزینش اصلاح کنیم و برنامه‌های تحولی در هیئت عالی گزینش داشته باشیم تا گزینش ترازی داشته باشیم.

مومنی راد تصریح کرد: در گزینش باید جهادی و با تدبیر عمل کنیم. تحول در گزینش باید در ساختار دستگاه‌ها، سازمان‌ها و در سه قوا ایجاد شود.

او ادامه داد: از الزامات ایجاد تحول فناورانه و هوشمند کردن گزینش است استفاده از فناوری سرعت و دقت را زیاد می‌کند.همچنین باید از تجربه در انتخاب نیرو استفاده کنیم. باید فرد شایسته‌ای انتخاب کنیم تا امید مردم افزایش و سرمایه اجتماعی نظام افزایش پیدا کند. تصویر آحاد مردم نسبت به گزینش اصلاح شود.

در پایان مراسم از اعضای شورای هسته مرکزی شامل یحیی نقی زاده محجوب، محمود متدین، زینب اختری، ولی الله فاطمی، حسین حمیدی، ابراهیم صحرایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402113002309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha