بخشی از کاروانسرای تاریخی جهرم به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بخشی از کاروانسرای تاریخی مخک در شهرستان جهرم به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی و هیئت همراه 30 بهمن ماه 1402 در سفر به شهرستان جهرم از برخی جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حاشیه این بازدیدها بر لزوم معرفی مقاصد کمتر شناخته‌شده استان برای جذب گردشگر تأکید کرد و گفت: جهرم یکی از شهرستان‌های پرجاذبه گردشگری و آثار تاریخی ارزشمند در فارس است که دارای پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل بی‌شماری است.

او در بازدید از کاروانسرای تاریخی مخک گفت: یکی از آثار ارزشمند شهرستان جهرم کاروانسرای تاریخی مخک است که قدمتش به دوره صفوی برمی‌گردد و هم‌اکنون در حال مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهوری و مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در هر شهرستان، به‌زودی این بازارچه در شهر جهرم راه‌اندازی می‌شود.

ثابت اقلیدی گفت: کاروانسرای تاریخی مخک در حال مرمت است و با مذاکراتی که با بهره‌بردار مجموعه داشتیم، مقرر شد بخشی از این بنای ملی به بازارچه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود.

او بیان کرد: طی بازدیدی که از خانه تاریخی شهید مسلمی داشتیم، در صورت همکاری دیگر دستگاه‌ها این خانه پس از مرمت به موزه شهدا تبدیل خواهد شد.

ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در این سفر از خانه تاریخی دهقانی در مو سویه، خانه تاریخی شهید مسلمی و آسیاب آبی شهر قطب‌آباد، اقامتگاه بوم‌گردی برادران نوروزی شهر قطب‌آباد، زیارتگاه امامزاده بی‌بی حور و همچنین سد تاریخی بندوبست در این شهرستان بازدید کرد.

او همچنین برمزار سروان شهید مجید اسکندری قطب‌آبادی شهید حافظ میراث‌فرهنگی استان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha