هشتمین جشنواره آیین سنتی حلواپزان روستای تویه رودبار برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: در استقبال از بهار، هشتمین جشنواره آیین سنتی حلواپزان روستای تویه رودبار برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز سه‌شنبه یکم اسفندماه ۱۴۰۲ گفت: با توجه به وجود شیوه‌های سنتی پخت حلوا در شهرستان دامغان به‌ویژه در روستای تویه رودبار، در استقبال از بهار، جشنواره آیینی و مراسم سنتی حلواپزان روز جمعه ۴ اسفندماه ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح در محل دهیاری روستای تویه رودبار برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان افزود: هدف از برگزاری این جشنواره احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستای تویه رودبار، رشد و توسعه گردشگری و برند سازی گردشگری این منطقه، معرفی آداب‌ورسوم کهن، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم است.

اکبرپور ارج نهادن به فرهنگ غنی روستایی را از دیگر اهداف برگزاری این جشن سنتی عنوان کرد و گفت: برگزاری آیین‌های سنتی و کهن روستایی یکی از مهم‌ترین راهکارها برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر منطقه است که می‌تواند با جذب سرمایه‌گذار زمینه‌ساز توانمندی و پویایی اقتصاد روستاها شود.

او ضمن دعوت علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره افزود: اجرای موسیقی پاپ، چکه سما (لگن‌زنی)، دف‌نوازی، استندآپ کمدی، مسابقه و برنامه‌های متنوع دیگر از برنامه‌های این جشنواره است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی و بازی‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120100055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha