صدور موافقت اصولی ۴ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری ١٨ میلیارد تومان در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ۴ مورد موافقت اصولی برای ایجاد طرح‌های گردشگری با سرمایه‌گذاری ١٨ میلیارد تومان در استان صادر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان آرمان وطن‌دوست روز چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در جلسه کمیته‌ فنی گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان تعداد ۱۱ طرح سرمایه‌گذاری به کمیته‌فنی گردشگری استان ارائه و بررسی شد. 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان افزود: با ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی، برای چهار مورد از این طرح‌ها شامل یک مورد مجتمع گردشگری، دو مورد اقامتگاه بوم‌گردی و یک مورد مهمانپذیر موافقت اولیه صادر شد. 

او حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها را بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این پروژه‌ها برای ۱۹ نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود. 

وطن‌دوست با اشاره به اینکه در این جلسه، پنج طرح منوط به اخذ استعلام و با دو طرح نیز مخالفت شد، یادآور شد: موقعیت طرح، مساحت زمین، توان مالی سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال از جمله اولویت‌های صدور مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری مختلف در سطح استان است. 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان بیان کرد: پروژه‌های مختلفی در بخش گردشگری استان با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است و امیدواریم با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال‌زایی و توسعه پایدار در استان بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120200078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha