۶ میراث غیرمنقول استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: شش اثر میراث غیرمنقول استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با بیان مطلب فوق افزود: طی نشستی در دفتر اداره کل ثبت آثار با حضور کارشناسان و داوران پرونده‌های میراث غیرمنقول استان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت شش اثر غیرمنقول استان گیلان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: خانه‌های آیت الله رودباری، مقینی، زرواس، احمد وفا در شهر رشت، کاخ نهارخوران در شهر رودبار و خانه دهبان در شهر بندرانزلی پس از طی فرآیندهای اداری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

او بررسی مستمر مناطق مختلف استان به منظور شناسایی آثار شاخص تاریخی‌فرهنگی را یکی از اولویت‌های اداره‌کل دانست تا به مستندسازی و سایر اقدامات لازم تمهیدات مقتضی در راستای ثبت آثار فراهم آید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی با اشاره به امتیازآوری در حوزه ثبت آثار غیرمنقول گفت: با تهیه پرونده‌های مذکور علاوه بر کسب حداکثر امتیاز سال ۱۴۰۲ در این حوزه، تمهید مقدمات و حمایت‌های قانونی از بناهای تاریخی صورت پذیرفته و در راه حفظ، احیا و مراقبت از مواریث ارزشمند فرهنگی استان گیلان، لازم است همه امکانات و پتانسیل‌های استان بسیج شده تا با هم‌اندیشی و همراهی تمام مراجع ذیربط تسهیلات و شرایط مساعد برای صیانت آثار فرهنگی فراهم آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120200097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha