بررسی مسائل حقوقی میراث‌فرهنگی گلستان  با حضور مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی/ افزایش ارتباطات سازنده وزارت میراث‌فرهنگی با دستگاه عدلیه کشور

دوازدهمین جلسه شورای معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با حضور مشاور وزیر و مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور بررسی مسائل و موانع حقوقی استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، دوازدهمین جلسه شورای معاونین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گلستان روز پنجشنبه مورخ ۳ اسفند ۱۴۰۲ با حضور جمشید جعفرپور مشاور وزیر و مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هیات همراه، محمدجوادساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، معاونان و مدیران ستادی این اداره کل در گرگان برگزار شد.
در این جلسه مشاور وزیر و مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهداف سفرهای استانی بر اهمیت تبیین و بررسی مسائل حقوقی ادارات میراث‌فرهنگی تاکید کرد و گفت: از نزدیک حل و فصل کردن مسائل حقوقی ادارات استانی و همچنین ارتباط بهتر با مراجع قضایی استان برای رفع موانع و مشکلات و تسهیل در امور را گامی در جهت پیشبرد اهداف متعالی وزارتخانه خواهد بود.
جمشید جعفرپور گفت: در این دولت ارتباطات بسیار خوب و سازنده‌ای بین وزارت میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی و دستگاه عدلیه برقرار است که باید از این ارتباطات به نحو شایسته بهره‌برداری شود.
او اشاره کرد: مشکلات در حوزه‌های مختلف مخصوصا میراث‌فرهنگی احصا شده و بخشی از این موضوعات باید با تعاملات در استان‌ها و بخش دیگر در وزارتخانه برطرف شود.
او تاکید کرد: باید در حوزه‌های حرایم تاریخی بازنگری صورت گیرد که وزارتخانه در حال بررسی این موضوع مهم است.
مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: هویت، تاریخ، فرهنگ موضوع بسیار مهم و به نظر بنده امر حیاتی برای هر ملت و کشور است اما نباید با نگاه و قوانین سخت باعث بروز مشکلات و گرفتاری‌های مردم شویم.
او در پایان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره‌کل اوقاف و امورخیریه در روستاها ظرفیتی بسیار خوب هستند که می‌توانیم با تعامل و تشریک مساعی بخشی از موضوعات و مشکلات در روستاها را با همکاری این ارگان‌ها برطرف کنیم.
لزوم بازنگری در قوانین حوزه میراث‌فرهنگی
در ادامه این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: نیاز داریم بازنگری در قوانین حوزه میراث‌فرهنگی صورت گیرد.
محمدجواد ساوری افزود: بسیاری از مردم شریف گرگان در بافت تاریخی استرآباد با توجه با قوانین حوزه میراث‌فرهنگی دچار مشکل شده‌اند.
او خاطرنشان کرد: در استان گلستان نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت ساکن روستا هستند؛ از این رو نیاز است در راستای توسعه و رونق گردشگری در روستاها قوانین تسهیل شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان تاکید کرد: می‌توانیم با بازنگری قوانین و مقررات، گردشگری خرد را در راستای تقویت اقتصاد، معیشت و اشتغال مردم در روستاها فراهم آوریم.
در این جلسه معاونان و مدیران ستادی به بیان مسائل و موضوعات مرتبط پرداختند.

بررسی مسائل حقوقی میراث‌فرهنگی گلستان  با حضور مدیرکل امور حقوقی و املاک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی/ افزایش ارتباطات سازنده وزارت میراث‌فرهنگی با دستگاه عدلیه کشور

انتهای پیام/

کد خبر 1402120400164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha