رزاب سروآباد میزبان ۵ هزار گردشگر داخلی و خارجی در مراسم فرهنگی مذهبی «کشکک»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سروآباد گفت: مراسم فرهنگی مذهبی پخت کشکک در روستای رزاب، با حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، فریاد حدادیان روز جمعه ۴ اسفندماه ۱۴۰۲ در این‌باره اظهار کرد: مراسم فرهنگی مذهبی پخت کشکک در روستای رزاب که در سالیان اخیر به فراموشی سپرده شده بود، در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با هدف زنده نگه‌داشتن فرهنگ و آداب‌ورسوم منطقه، با کمک اهالی این روستا  برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سروآباد با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای پذیرایی از ۵ هزار گردشگر داخلی و خارجی فراهم شد، افزود: با حضور صددرصدی اهالی روستای رزاب و کمک اهالی روستاهای هم‌جوار پخت کشکک از روز پنجشنبه در این روستا آغاز و تا روز جمعه این مراسم میزبان مسافران و گردشگران بود.

او با بیان اینکه این مراسم بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن آداب‌ورسوم فراموش شده منطقه و اعتماد به فرهنگ و بوم منطقه است، عنوان کرد: امروزه غذاهای محلی و سنتی که علاوه بر ارزش فرهنگی و تاریخی سرشار از ویتامین و مواد مغذی و درمانی هستند، نقش موثری در حوزه گردشگری و جذب توریست دارند.

حدادیان یادآور شد: امید است با بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری خوراک بتوانیم بیش‌ازپیش در رونق اقتصاد جوامع محلی و توسعه گردشگری منطقه مؤثر باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120500186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha