اهدای آثار موسیقیایی به موزه بزرگ خراسان

مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: سارا الهی که در عرصه ساخت قطعات و آواهای بی‌کلام موزه‌ای فعالیت دارد، تعدادی از آثار خود را که در قالب کتابی چاپ شده، به موزه بزرگ خراسان اهدا کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی صفر نژاد درباره اهمیت این اقدام اظهار کرد: این آثار در راستای اهداف و شعارهای روز جهانی موزه‌ها که همه ساله توسط شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) تعریف می‌کند، تهیه و ساخته شده‌اند.

مدیر موزه بزرگ خراسان ادامه داد: یکی از کتاب‌ها به‌نام «قدرت موزه ها۱۴۰۱» به دو زبان فارسی و انگلیسی شامل آثاری با مضامین موزه‌ای و منطبق با همان شعار سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) ساخته شده و کتاب دیگر در سال ۱۴۰۲ با عنوان «موزه ،پایداری سلامت۱۴۰۲» به ۶ زبان فارسی، انگلیسی، فرانسه، عربی، روسی و آلمانی بر اساس شعار جهانی ایکوم در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) نامگذاری و تألیف شده است.

صفرنژاد تصریح کرد: هدف از نگارش این آثار ایجاد پیوندی بین عواطف انسانی مخاطبین با سیر تحولات تارخی و زندگی اجتماعی مرمان دربستر تاریخ بوده است، کتاب موزه پایداری سلامت موردتقدیر وتشکر سرکار خانم  «اِما ناردی» رییس ایکوم جهانی نیز قرار گرفته است. 

به گفته مدیر موزه بزرگ خراسان آثار سارا الهی با موضوع میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) مورد تایید و تقدیر اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار گرفت و از شبکه استانی سیما نیز پخش شده‌اند. 

موزه بزرگ خراسان به‌عنوان نخستین موزه منطقه ایران در بعد از انقلاب اسلامی،در بوستان کوهسنگی واقع شده وهمه روزه از ساعت ۹ تا  ۱۹ آماده پذیرش علاقمندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120500235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha