مدیرکل میراث‌فرهنگی قم در نیمه‌شعبان از مراکز اقامتی بازدید کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در روز نیمه‌شعبان با حضور در چند مرکز اقامتی و مجتمع بین‌راهی از نحوه خدمات‌رسانی این مراکز، به زائران و مسافران بازدید به عمل آورد و با مسئولان این مراکز گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مدیرکل میراث‌فرهنگی قم به همراه معاون گردشگری و تعدادی از کارشناسان این اداره‌کل، همچنین از ستادهای اسکان زائران و تعدادی از موکب‌های مسیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران در بلوار پیامبر اعظم(ص) بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در حاشیه این بازدیدها گفت: این اداره‌کل هر سال به مناسبت نیمه‌شعبان، ستاد اسکان زائران را در نقاط مختلف شهر قم از جمله بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران فعال می‌کند.

علیرضا ارجمندی افزود: در این ستادها، زائران و مسافران را به منظور اسکان در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها و در صورت نیاز؛ به مدارس، مساجد و سالن‌های ورزشی که به منظور اسکان زائران در نظر گرفته شده‌اند، راهنمایی می‌نمایند.

او ادامه داد: همچنین این اداره‌کل در این ایام، کار نظارت و بازدید از مراکز اقامتی و تأسیسات بین‌راهی در زمینه قیمت‌ها را انجام می‌دهد تا همچون سال‌های گذشته خدمات مطلوبی را به زوار ارائه کنند. 

او گفت: در ستادهای اسکان زائران، همکاران ما با در اختیار قرار دادن نقشه و بروشور، علاوه بر راهنمایی زائران برای اقامت و دسترسی آسان‌تر به مسیرها برای استفاده از تأسیسات موجود؛ اماکن گوناگون زیارتی و نیز اماکن تاریخی و مراکز گردشگری و تفریحی استان را به مسافران معرفی می‌نمایند.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک؛ ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات؛ هفت بخش، ۱۳ دهستان و ۲۵۳ روستا است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402120700262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha