زیارت و سیاحت در قم توأمان باشد

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: باید تلاش کنیم تا زیارت و سیاحت در شهر قم به صورت توأمان دنبال و از حالت تک‌وجهی کنونی خارج شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا خاکی، روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: در حالی بسیاری از شهرهای کشور برای جذب گردشگر و برندسازی تلاش می‌کنند که سالانه افزون بر ۲۰ میلیون زائر وارد قم می‌شود و تاکنون جزء ظرفیت‌های زیارتی، تاریخی، میراثی و طبیعت‌گردی قم به درستی معرفی نشده‌اند.  

مدیرعامل سازمان زیباسازی، بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: با توجه به پررونق‌تر شدن سفرهای چندمنظوره، باید ویژگی‌های مختلف گردشگری شهر قم به خوبی معرفی شوند.

او با اشاره به وجود مراکز تاریخی و فرهنگی در حوزه گردشگری زیارت، یادآور شد: باید کوشش کنیم تا زیارت و سیاحت در شهر قم به صورت توأمان دنبال و از حالت تک‌وجهی کنونی خارج شود.

خاکی به طرح شهرداری قم در بهسازی بافت‌های فرسوده اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۶ کیلومتر از محدوده بافت تاریخی شهر قم در راستای افزایش ماندگاری زائران و توسعه درون‌زای بافت‌های تاریخی عملیاتی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402112701987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha