خدمات رفاهی کاخ گلستان در نوروز 1403 افزایش می‌یابد

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از افزایش خدمات رفاهی بیشتر به بازدیدکنندگان نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از مهمترین خدمات در این زمینه افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی با رعایت ضوابط ثبت‌های جهانی برای گروه هدف مادر و کودک، افراد دارای معلولیت و رعایت استانداردهای گردشگران بین المللی و ملاحظات معماری ایرانی انجام شده است.

آفرین امامی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا گفت: از سال ۱۴۰۰ برنامه بهسازی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی این مجموعه جهانی آغاز شد، با این وجود به دلیل دریافت مجوزهای مختلف از کمیته فنی و شورای راهبردی کاخ گلستان و اداره کل موزه‌ها و اداره کل پایگاه‌های جهانی، دریافت این مجوزها یک سال طول کشید.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان ادامه داد: براین اساس پس از دریافت مجوزهای قانونی، ۱۲ چشمه سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانی و همچنین ویژه افراد توان یاب با امکانات جدید و شرایط مطلوب ایجاد شد تا بتواند پاسخگوی حجم گردشگران در ایام نوروز و روزهای شلوغ باشد زیرا در این ایام‌ تعداد بازدیدکنندگان به ۱۰ تا ۱۴ هزار نفر افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: در جانمایی سرویس‌های بهداشتی جدید ملاحظات معماری ایرانی انجام شده و این چشمه‌های جدید در حیاط اختصاصی عمارت بادگیر ایجاد شده است تا شان جهانی کاخ گلستان نیز رعایت شود.

امامی با اشاره به اینکه در بخش سرویس بهداشتی بانوان نیز یک اتاق مادر و کودک نیز ایجاد شده است، گفت: توسعه نمازخانه این مجموعه جهانی نیز از سال ۱۴۰۱ شروع شده که ۵۰ درصد انجام شده و براساس تامین اعتبارات این طرح نیز کامل خواهد شد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با اشاره به همکاری و حمایت شرکت توسعه مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی مجموعه‌های اداری کاخ گلستان، اظهار کرد: این سرویس‌های بهداشتی در اختیار کارکنان است اما در روزهای شلوغ در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت تا در نوروز ۱۴۰۳ بیشترین خدمات رفاهی به گردشگران ارائه شود.

او به ایجاد یک مکان پذیرایی جدید برای نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: جانمایی این مکان جدید پس از انجام اقدامات حقوقی برای نوروز ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha