مسافران و گردشگران سیستان و بلوچستان مراقب حمله گاندوها باشند 

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده به‌ ویژه در جنوب این استان در منطقه بلوچستان احتمال خروج تمساح‌ پوزه کوتاه (گاندو) از برکه وجود دارد که بومیان منطقه، مسافران و گردشگران باید به شدت مراقب باشند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سیلاب به وجود آمده به ویژه در جنوب سیستان وبلوچستان احتمال خروج تمساح پوزه کوتاه (گاندو) از برکه و حمله به افراد وجود دارد که شهروندان و گردشگران باید به شدت مراقب باشند.   

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیرو بارندگی اخیر و سیلاب به وجود آمده به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب سدهای پیشین، زیردان و رودخانه‌ها در منطقه، شرایط جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) احتمال خروج تمساح‌ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی‌شان وجود دارد.   

او عنوان کرد: تقاضا می‌شود مردم و مسافران از تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای که محل تجمع آب‌های راکد شده است، خودداری کنند.   

علیمرادی بیان کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به هم استانی‌ها و مسافران توصیه می‌شود در زمان مشاهده هرگونه جانور وحشی گرفتار در مناطق مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120800350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha