نخستین جلسه ستاد خدمات سفر خراسان شمالی با محوریت نوروز ۱۴۰۳

نخستین جلسه ستاد خدمات سفر خراسان شمالی با محوریت نوروز ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با ۱۲ کمیته تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، مهدی رشیدی صبح امروز ۸ اسفندماه در جلسه ستاد نوروز خراسان شمالی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم توسط ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر در استان برای میزبانی و پذیرایی از مسافران نوروزی صورت‌ گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: این کمیته‌ها در بخش‌های مختلف گردشگری، ترافیک و حمل‌ونقل، خدمات و اسکان و سلامت و... فعال‌اند و تمام تمهیدات لازم ارائه خدمات شایسته به مسافران اندیشیده شده است.

رشیدی هم‌زمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را موردتوجه قرار داد و گفت: باید اقدامات مضاعفی در جهت خدمات‌دهی و افزایش ماندگاری مسافران به استان صورت بگیرد و نواقص و ضعف‌ها احصا و رفع شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته استان از لحاظ کاهش تصادفات بین‌شهری و ارائه خدمات سفر در جایگاه خوبی قرار داشت، تأکید کرد: در جهت کاهش تصادفات باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

او در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت جاذبه‌های گردشگری روستایی، خاطرنشان کرد: دفتر روستایی با هماهنگی دهیاری‌ها برای استفاده از ظرفیت جاذبه‌های گردشگری با اولویت روستاهای دارای بوم‌گردی نسبت به زیباسازی روستاها و برنامه‌ریزی خدمات‌دهی و جذب گردشگر توجه داشته باشند.

در این جلسه هر یک از کمیته‌ها به ارائه گزارش کار پرداختند و برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بیش از ۸۲۲ دستگاه ناوگان شامل ۹هزار صندلی برای جابه‌جایی مسافران، ۲۲ پایگاه ثابت و سیار هلال‌احمر و ۶۰ پایگاه شامل ۱۸ پایگاه شهری و ۴۲ پایگاه جاده‌ای دانشگاه علوم پزشکی، آماده‌سازی ۱۵۰ مدرسه با ۹۵۰ کلاس درس برای اسکان مسافران و ساماندهی و نظارت بر مجتمع‌ها رفاهی بین‌راهی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و تفرجگاه‌ها، اصلاح محورها و خط‌کشی معابر، زیباسازی و مرمت و لکه‌گیری به‌عنوان اهم اقدامات صورت‌گرفته مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha