۷۴ طرح مشاغل خانگی و صنایع‌دستی گیلان به بانک معرفی شدند

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گیلان از معرفی ۷۴ طرح مشاغل خانگی و صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مصطفی خانعلی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: این طرح‌ها به مبلغ ۴۱۰میلیارد ریال در قالب تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به بانک های عامل استان معرفی شدند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گیلان اظهار کرد: این اقدام در راستای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برای توسعه، ترویج و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و حفظ زنجیره ارزش و تقویت بازاریابی و تجاری‌سازی و در نهایت صادرات محصولات نهایی این هنر صنعت مهم که ارزش افزوده بالایی دارد، انجام می شود.

او ادامه داد: ۷۴ طرح یادشده به صورت انفرادی و کارگاهی در غالب تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی برای توسعه کارگاه‌ها، خرید تجهیزات و ملزومات و همچنین مواد اولیه به بانک های عامل استان معرفی شده‌اند.

صنعت دست بواسطه جاری شدن ذوق و هنر در تولید یادمان‌هایی از گذشته حامیان خویش را بی‌ارمغان رها نمی‌کند بلکه اصالت و قدمت برآمده از صفای روستایی پاداشی است که در برابر این حمایت، نصیب خریداران تولیدات صنایع دستی می‌شود.

بنا به سیاست‌ها و اولویت‌های تعیین شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، پس از ثبت جهانی قاسم‌آباد رودسر با محوریت چادر شب‌بافی، برندسازی در سطح ملی با هدف رونق صنایع دستی در منطقه بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گرفت و پس از معرفی فشتکه خمام با عنوان روستای ملی حصیربافی، شهر رشت نیز بعنوان شهر ملی رشتی دوزی و چهار روستای گیلان روستای ملی اعلام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha