شهر پارچه ایجاد شود/ دولت دغدغه‌مند ایجاد بازاری منسجم برای تولیدکنندگان است

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: به عنوان دولت، دغدغه‌مند ایجاد بازاری منسجم برای تولیدکنندگانیم. اتحادیه‌ها و اصناف ظرفیت‌های بسیار غنی و ارزشمندی دارند.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، فرزاد اوجانی در نشست با جمعی از تولیدکنندگان پارچه و نساجی کشور با اشاره به اینکه ما به عنوان دولت، دغدغه‌مند ایجاد بازاری منسجم برای تولیدکنندگانیم، گفت: اتحادیه‌ها و اصناف برای اولین بار در این زمینه ورود کرده‌اند و ارتباطی بسیار مطلوب شکل گرفته است.  

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی با اشاره به این که اتحادیه‌ها و اصناف ظرفیت‌های بسیار غنی و ارزشمندی به شمار می‌روند، اظهار کرد: حل و پیگیری مسائل و مشکلات از جانب اتحادیه‌ها بسیار اهمیت دارد و در این خصوص به اتحادیه بنکداران تعامل داریم. 

او با اشاره به اینکه اگر صنایع دستی به فضای کاربردی متصل نشود، از بین خواهد رفت، تصریح کرد: اقدامات بعدی را پرقدرت پیش خواهیم برد و از ظرفیت اتحادیه بهترین بهره برداری را خواهیم داشت.  

اتحادیه درصدد ایجاد ارتباط بین تولید کنندگان کشور و بازار تهران است

محمد ولدخانی رئیس اتحادیه بنکداران و خرده فروشان پارچه فروشان در این نشست، با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه‌ای از بازار اظهار کرد: اتحادیه درصدد ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان کشور و بازار تهران است چرا که ما می‌توانیم در توزیع تولیدات نساجی کشور اقدام کنیم.  

او به ظرفیت شهرهای متعدد ایران در حوزه نساجی اشاره کرد و گفت: امروز در این نشست با ظرفیت‌های حوزه آشنا شدم که کمتر آن‌ها را در حوزه نساجی می‌شناختم.  

ولدخانی با بیان اینکه بازار خارجی به نوسانات ارزی و مسائل سیاسی وابسته است، تصریح کرد: با همکاری اتحادیه اولین شبکه را در قالب شبکه مجازی راه اندازی می‌کنیم که بتوانیم در حوزه داخلی ظرفیت‌ها را معرفی و توسعه دهیم.  

اتحادیه بنکداران و خرده فروشان پارچه فروشان با اشاره به ضرورت برندسازی برای کشور ایران در حوزه بازار بین المللی عنوان کرد: با راه اندازی این شبکه و ارائه تولیدات و آثار، مالکان پاساژها و بازارهای مختلف را در راستای حمایت از تولیدکنندگان فعال خواهیم کرد.  

او با تاکید بر اینکه با وجود چنین ظرفیت‌هایی می‌توانیم فضایی را به حوزه نساجی اختصاص دهیم، اظهار کرد: اگر فعالان و تولیدکنندگان توانایی و تمکن مالی داشته باشند بتوانیم فضایی مانند بازار، پاساژ یا راسته‌ای به حوزه نساجی اختصاص دهیم و با ظرفیت‌هایی که وزارت میراث فرهنگی دارد از این حوزه حمایت کنیم تا بتوانیم شهر پارچه را راه اندازی کنیم.  

ولدخانی با تاکید بر اینکه از هر استان باید نماینده‌ای را در این حوزه شناسایی و معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: فضای مجازی و تولید محتوای مجازی فضایی با آینده مطلوب در حوزه کاری ماست و از این بستر باید استفاده بهینه را نیز داشته باشیم.  

عباس ملک محمدی نایب رئیس اول، محمدعلی نیکخواه عضو هیات مدیره خزانه دار و عضو هیات مدیره اتحادیه بانکداران و خرده فروشان پارچه فروشان، قیم اشرفی عضو اتاق بازرگانی تهران و جمعی از تولیدکنندگان کشوری نیز در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402120900422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha