۲۲۰ اثر صنایع دستی برای دریافت نشان مهر اصالت ملی بررسی شد

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۲۲۰ اثر ارسال شده صنایع‌دستی هنرمندان کرمانی برای دریافت نشان مهر اصالت ملی بررسی شد.

به‌ گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، اعظم علیخانی گفت: کرمان رویداد نشان مهر اصالت ملی صنایع‌دستی را میزبانی و آثار فاخر هنرمندان بررسی شد.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه گفت: ۲۲۰ اثر ارسال شده صنایع دستی هنرمندان کرمانی برای دریافت نشان مهر اصالت ملی بررسی شد و در داوری استانی طی اولین فرایند ۱۶۰ اثر پذیرفته و وارد مرحله داوری ملی شد.

علیخانی گفت: در این دوره از داوری مهر اصالت ملی تقریبا سه برابر دو سال گذشته اثر دریافت شد.

او با بیان اینکه ۱۰۲ اثر نیز  از استان سیستان و بلوچستان وارد رقابت شد، گفت: اصالت، هویت فرهنگی، مرغوبیت اثر، نوآوری، طراحی قابلیت در تولید انبوه، قابلیت بازاریابی، بکارگیری مواد اولیه بومی و قیمت متعارف از جمله شاخص‌هایی است که برای داوری آثار در این دوره در نظر گرفته شد.

معاون صنایع‌دستی استان کرمان گفت: داوری مهر اصالت ملی نشان حمایت از تولید است که این امکان را برای هنرمندان بوجود می‌آورد که آثارشان به لحاظ کیفیت، مرغوبیت و قیمت و بسته‌بندی حائز ارزش و اعتبار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121200518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha