کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بوانات

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس از کشف یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بوانات خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، سرهنگ مسعود رزمجویی امروز ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت:  در پی اعلام خبری به پاسگاه انتظامی سیمکان بوانات مبنی بر توقف مشکوک یک دستگاه خودرو سواری در منطقه سرداب سیمکان و حمل دستگاه فلزیاب، بلافاصله عوامل پاسگاه انتظامی سیمکان به‌منظور بررسی صحت‌وسقم موضوع به محل موردنظر عزیمت کردند  وخودرو موردنظر توقیف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس افزود: در بازرسی درون خودرو دو عدد میله ال شکل مربوط به دستگاه ردیاب دست‌ساز به همراه یک قبضه اسلحه کلاش و یک عدد دوربین شکاری کشف و متهمین  همراه با پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و مراتب از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.

رزمجویی در همین رابطه بیان داشت: « خرید ، فروش ، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است . فروشندگان مکلف‌اند دستگاه‌های یادشده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دریافت کرده اند بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121200522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha