یگان حفاظت میراث‌فرهنگی نقش مهمی در حفظ بناهای تاریخی دارد 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت و پرسنل سخت‌کوش و خدوم آن نقش مهمی در حفظ و حراست از آثار و ابنیه های تاریخی بر عهده دارند.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی‌مقدم  ۱۲ اسفندماه در جلسه با اعضای یگان حفاظت اداره کل اظهار کرد: این یگان و پرسنل آن به صورت شبانه‌روزی برای حراست و پاسداشت از ابنیه ها و آثار تاریخی استان که هویت ملی مردمان این سرزمین محسوب می‌شوند تلاش می‌کنند و جای تقدیر دارد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: بدون شک نقشی که پرسنل این یگان دارند دارای اجر اخروی و معنوی است و تلاش می‌کنیم تا این افراد در حوزه خدمات رفاهی و مادی نیز به صورت مطلوب تامین شوند و مطالبات به حق آنها را در چارچوب قانون و ضوابط تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.  

او ادامه داد: تجهیز و بروز رسانی اقلام و تجهیزات این یگان جزو ضروریات است که در کنار تلاش برای افزایش تعداد نیروی انسانی این یگان پیگیری می‌شود.  

به گفته طهرانی‌مقدم، در سیستان و بلوچستان ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمند متعددی وجود دارد که این یگان مسئولیت حراست و حفاظت از آنها را برعهده دارد و تا امروز عملکرد قابل قبولی داشته اند که بهبود آن همواره مورد تاکید است.  

در ابتدای جلسه، اعضای یگان حفاظت مطالبات و درخواست های خود را با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان مطرح کردند و مقرر شد تا بر اساس ضوابط قانونی موجود با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha