فراخوان سومین جشنواره صنایع‌دستی «غبار» منتشر شد

انجمن علمی صنایع‌دستی دانشگاه هنر تهران فراخوان سومین جشنواره ملی صنایع‌دستی «غبار» را منتشر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سومین دوره جشنواره ملی صنایع‌دستی «غبار» به مدت پنج روز از ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد ۱۴۰۳ با محورهای نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، بازارچه صنایع‌دستی و نمایشگاه آثار در دو بخش دانشجویی از سیزده دانشگاه سراسر کشور و هنرمندان آزاد برگزار خواهد شد.

در متن فراخوان بخش نمایشگاه آثار سومین دوره این جشنواره ملی آمده است:

رویداد غبار در نظر دارد با ایجاد فضایی پویا، ضمن ایجاد بستری مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان، رشد اقتصادی آنها را نیز اولویت قرار دهد.

همچنین با توجه به اهمیت نقش معرفی هنرمندان و دستاوردهای آنها در مسیر پیشرفت حرفه‌ای و تجربه‌ ملموس آثار صنایع دستی در مسیر حرفه‌ای هنرجویان، در نظر است فرصتی مناسب برای معرفی، ارائه و بازدید از آثار برای هنرمندان و هنرجویان ایجاد کند. از این‌رو رویداد «غبار» با هدف پیوند صنایع دستی و هنر معاصر، بستری مناسب جهت نمایش و معرفی آثار هنرمندان و هنرجویان است.

هر شرکت‌کننده می‌تواند تا پنج اثر خود را در این نمایشگاه شرکت دهد. متقاضیان برای شرکت در این رویداد می‌توانند، عکس با کیفیت آثار خود را به همراه شناسنامه مجزا (نام اثر، ابعاد، تکنیک، مواد اولیه، نام و اطلاعات هنرمند) تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ به پست الکترونیکی دبیرخانه این جشنواره به نشانی GhobarFestival@gmail.com ارسال کنند.

براساس این گزارش، در بخش جانبی این جشنواره ملی نیز، «بازارچه غبار» با هدف نمایش و فروش آثار هنری دست‌ساز هنرمندان و تجربه‌ فروش اثر و نحوه‌ ارائه‌ محصولات، حضور سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه صنایع‌دستی و حمایت از کسب ‌و کار هنرمندان تدارک دیده شده است.

«غبار»، در این بازارچه پذیرای آثار هنرمندان در تمامی گروه‌های هنری است و تنها شرط حضور، دست‌ساز بودن آثار است. متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این رویداد جانبی، عکس‌های با کیفیت آثار خود را تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ به پست الکترونیکی دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

سومین رویداد ملی «غبار» به همت انجمن علمی صنایع‌دستی دانشگاه هنر با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و گروه هنری «هفتا» در دانشکده هنرهای کاربردی دانشگاه هنر از ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha