تأیید ۴۶ نفر در دومین دوره مهارت‌سنجی گلیم‌بافی در البرز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از پذیرفته شدن ۴۶ نفر از هنرآموزان رشته گلیم در دومین دوره مهارت سنجی این رشته برای دریافت کارت شناسایی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، رحیم خاکی روز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ با اعلام این خبر اظهار کرد: مهارت‌سنجی متقاضیان دریافت کارت شناسایی صنایع‌دستی در رشته گلیم‌بافی با حضور بیش از ۵۵ نفر از متقاضیان برگزار شد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز افزود: از این تعداد ۴۶ نفر تایید مهارت شدند که مراحل اعطای کارت شناسایی پذیرفته‌شدگان پس از بازدیدهای پسینی در واحد تولیدی صورت می‌گیرد و کارت شناسایی زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر می‌شود.

به گفته خاکی صنعتگران دارای کارت شناسایی می‌توانند از مزایایی چون درخواست تسهیلات کم‌بهره تولید صنایع‌دستی و حضور در نمایشگاه‌های مختلف بهره‌مند شوند و به گسترش فعالیت تولیدی خود اقدام کنند.

او با اشاره به اینکه هنرمندان زیادی در رشته گلیم‌بافی در استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: استان البرز به واسطه مهاجرپذیری دارای هنرمندان زیادی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای‌ سنتی از جمله گلیم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha