اینفلوئنسرهای چینی، سفیر گردشگری فرهنگی استان سمنان در چین هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: اینفلوئنسرهای چینی، سفیر گردشگری فرهنگی استان سمنان در کشور چین هستند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده در نشست با اینفلوئنسرهای چینی که روز شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: اینفلوئنسرهای چینی با تولید محتوا از استان سمنان و نشر آن در بستر فضای مجازی کشور چین، سفیر گردشگری و فرهنگی استان سمنان در کشور چین هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه این شش فعال مجازی درکشور چین دارای بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در فضای مجازی هستند، افزود: با برندسازی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی استان سمنان، شاهد ورود بیش‌ازپیش گردشگران چینی به استان سمنان باشیم.

کرم‌زاده ضمن اشاره به اینکه استان سمنان پایتخت راه ابریشم ایران است، گفت: وجود طولانی‌ترین راه ابریشم ایران در استان سمنان نشان از اهمیت این استان از گذشته تاکنون و پیونددهنده فرهنگ مردم ایران و چین بوده است و باید در راستای تقویت مستمر ارتباطات این دو کشور در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه گردشگری تلاش شود.

او با بیان اینکه پروژه تور آشناسازی ایران سلام، با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت امور خارجه و هواپیمایی ماهان، اینفلوئنسرهای گردشگری چینی به مدت سه روز در بازه زمانی ۱۲ لغایت ۱۴ اسفند در استان سمنان برگزار می‌شود، افزود: بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی، معدن نمک گرمسار، جاده سنگ‌فرش گرمسار، بافت تاریخی سمنان، مسجد جامع سمنان، موزه پهنه شهر سمنان، عمارت قاجاری بادگیر، مسجد تاریخانه، چشمه‌علی دامغان، بوم‌گردی‌های شهرستان شاهرود، پروژه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی شهرستان شاهرود، کاروانسراهای ثبت جهانی شهرستان میامی و …از جمله مکان‌هایی است که برای معرفی استان سمنان به گردشگران چینی در نظر گرفته‌ شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از دیگر ویژگی‌های استان سمنان که موردتوجه فعالان مجازی کشور چین قرارگرفته است، وجود صنایع‌دستی به‌ویژه سفال و سرامیک از ۶هزار سال قبل بوده است که این امر خود به‌تنهایی می‌تواند گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به‌خصوص کشور چین به استان سمنان جذب کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121300602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha