ضرورت ارتقای امر آموزش در موزه‌ها  و به اشتراک گذاشتن تجربیات

رئیس کل موزه ملی ایران، موزه را محل معرفی میراث‌فرهنگی خواند و گفت: نیاز و آگاهی مخاطبان موزه نسبت به گذشته افزایش یافته و باید برای راضی کردن آنها برنامه‌ریزی کنیم که تنها راه این کار ارتقای امر آموزش و به اشتراک گذاشتن تجربیات است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نخستین روز از نشست دو روزه بین‌المللی آموزش در موزه با موضوع «اهمیت آموزش در موزه‌ها» ۱۲اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور کارشناسان، پژوهشگران، علاقه مندان و… بصورت حضوری و مجازی به همت معاونت پژوهشی پژوهشگاه با مشارکت کمیته بین‌المللی آموزش شورای جهانی موزه‌ها برگزار شد. 

جبرییل نوکنده رئیس موزه ملی ایران با تأکید بر امر آموزش و پژوهش در موزه‌ها تصریح کرد: هر چقدر بتوانیم آموزش را در موزه گسترش دهیم خودمان و مخاطبان را توانمند کرده‌ایم زیرا که قدرت موزه‌ها در نحوه و میزان آموزش است و در این صورت در این حوزه حرفی برای گفتن خواهیم داشت. 

او با اشاره به اینکه تکنیک‌های آموزش در حوزه موزه‌ها نیز مانند سایر رشته‌ها هر لحظه در حال بروز شدن است، افزود: بازدیدکنندگان موزه‌ها مخاطبان ۱۰یا ۱۰۰ سال پیش نیستند نیازها و آگاهی‌هایشان بالا رفته و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را با اطلاعاتی که راهنمایان موزه در اختیارشان می‌گذارند راضی و قانع کرد. پس ما باید برای رفع این نیازها برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم پاسخگو باشیم. 

نوکنده خاطرنشان‌کرد: برای راضی نگه داشتن مخاطبان راهی نداریم جز اینکه آموزش و تجربیاتی که در جهان وجود دارد را با همدیگر و دیگران به اشتراک بگذاریم و آن‌ها را آموزش دهیم. 

رئیس کل موزه ملی ایران با تأکید بر امر آموزش، توانمندسازی و پژوهش، موزه را محل معرفی میراث‌فرهنگی خواند و گفت: برگزاری این نشست مقدمه‌ای است برای فعالیت پژوهشی و آسیب‌شناسی موزه‌ها که از پژوهشگاه انتظار داریم در این راه گام بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha