برگزاری رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت در شیراز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه با پیوست گردشگری ادبی و روایتگری در شهر شیراز به‌عنوان پایتخت زیست‌محیطی آسیا به مدت دو روز برگزار می‌شود.

 به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه طراحی و اجرای رویداد ملی گردشگری خلاق با روایت قصه درخت در شیراز به همت شهرداری شیراز و گروهی از فعالان گردشگری فارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رویداد برای نخستین بار و با مفهوم درخت و روایتگری آن به مناسبت هفته درختکاری از ۱۹ و ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه حفظ روایت‌ها موجب ارزش گذاشتن بر گردشگری همچنین تمایل و جذب بیشتر گردشگران به بازدید جاذبه‌هاست گفت: در این راستا روایتگری در گردشگری خلاق با مضامین درخت و باورها و قصه‌های مردم موجب توسعه گردشگری ادبی در کشور و به‌تبع آن استان می‌شود.

 ثابت اقلیدی افزود: در این رویداد ملی و در بخش عملی آن چندین سخنرانی با موضوع درخت انسان و سفر، نقش درخت نخل بر هنر پیش‌ازتاریخ در جنوب شرق ایران، روایتی از معنا و مفهوم نقش درخت در ایران، روایتگری درخت در مسیرهای گردشگری خلاق ادبی، سرو کهن ابرکوه، مسیر گردشگری سروهای کهن ایران و روایتگری گردشگری درختان کهن‌سال منطقه کاشان و ...در نظر گرفته‌ شده است.

او در ادامه اضافه کرد: در این برنامه ملی کاشت درخت گردشگری به‌صورت نمادین در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی را خواهیم داشت.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: مسابقه عکس ملی سایه‌های مخملی، انتشار مجله الکترونیکی روایتگری قصه درخت همچنین درخت‌کاری کودکان از دیگر برنامه‌هایی جانبی است که در ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در شیراز برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha