تاکید اداره‌کل میراث‌فرهنگی مرکزی بر بازبودن مساجد و نمازخانه‌های بین راهی و پارک‌ها به ویژه در نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در آستانه نوروز بر باز بودن مساجد، نمازخانه‌های بین راهی و پارک‌ها تاکید دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمود مرادی نراقی، عید نوروز را یکی از مهمترین فرصت‌ها برای سفر در کشور دانست و گفت: استان مرکزی تنها مسیر عبور مسافران نیست بلکه این استان ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند از محل عبور گردشگران به محل حضور گردشگران تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و وجود روستاها و اماکن تاریخی و دیدنی، افزود: استان مرکزی جایگاه ویژه‌ای در سفرهای نوروزی دارد و جای تاسف است که با وجود جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، آداب و رسوم خاص و ... مقصد سفر نیستیم و به حوزه گردشگری اهمیت بالایی داده نشده است.

او در ادامه با بیان اینکه تشکیل ستاد خدمات سفر در آستانه نوروز نشان از اهمیت حاکمیت برای سفر است، ادامه داد: یکی از نیازهای جامعه امروز سفر است و باید زمینه و زیرساخت های آن در کشور فراهم شود.

مرادی نراقی به جایگاه و موقعیت استان مرکزی در کشور اشاره و تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ استان مرکزی همچون محلات و دلیجان پایتخت غارهای  طبیعی و تاریخی کشور هستند و غار نخجیر و غار تاریخی هستیجان شهرستان دلیجان سرآمد این غارهاست.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha