کرمانشاه آماده استقبال از مسافران نوروزی می‌شود/ نظارت بر مراکز خدماتی و سرویس‌های بهداشتی افزایش می‌یابد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: تاسیسات گردشگری و مراکز خدماتی استان کرمانشاه برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه در جلسه با روسای کمیته‌های عضو خدمات سفر استان، اظهار کرد: تاسیسات گردشگری و مراکز خدماتی، رفاهی و تفریحی استان کرمانشاه آماده استقبال از مسافران نوروزی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: تیم‌های نظارتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و سایر دستگاه‌های عضو ستاد بازدیدهای خود را از سطح استان با توان بیشتر در دستور کار قرار داده‌اند.

او با بیان اینکه جلب رضایتمندی گردشگران اولویت اول ما است، گفت: مجموعه‌های اقامتی، پذیرایی و خدماتی باید در زمان باقی مانده اصلاحات لازم را انجام دهند.

فرمانی گفت: برنامه‌های مناسبی متناسب با ماه مبارک رمضان و ایام نوروز تدارک دیده شده است که شئونات ماه مبارک رمضان در کنار خدمات مناسب به مسافران نوروزی لحاظ شود.

او افزود: احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی در ورودی شهرها و طاق‌بستان یکی از اقداماتی است که در ایام نوروز انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در خصوص وظایف کمیته‌ها گفت: نیروی انتظامی امسال در شهر وظایف اجرای طرح روانسازی اجرای کیوسک‌های انتظامی در مراکز گردشگری و اسکان را بر عهده دارد.

او ادامه. داد: در حوزه راهداری با توجه به وجود تفاهم‌نامه‌ای که میان دو وزارتخانه وجود دارد، نصب تابلوهای گردشگری در مسیرهای اصلی و استفاده ازظرفیت بیلبوردهای جاده‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان استفاده شود.

فرمانی درخصوص کمیته هماهنگی امور شهرداری‌های استان، گفت: بازدید از وضعیت شهرها و عملکرد شهرداری‌ها در حوزه آمادگی نوروز و افزایش ظرفیت سرویس‌های بهداشتی عمومی که از محل ستاد اربعین اضافه شده است، از جمله مواردی است که باید آن توجه شود.

او افزود: همکاری برای برپایی نمایشگاه‌های عرضه ارزاق عمومی به خصوص نان و میوه از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: از کمیته ستاد اقامه نماز انتظار داریم که  در بحث باز بودن سرویس‌های بهداشتی مساجد در مسیرهای اصلی در طول شبانه روز و خدمات‌دهی به مسافران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و شهرداری‌ها نیز سرویس‌های بهداشتی را در ایام نوروز در طول شبانه روزی با امکانات مناسب برای خدمات‌دهی آماده کنند.

او افزود: انتظار می‌رود شهرداری‌ها بحث خوراک را با توجه به ثبت ملی بیش از ۶۰ خوراک استان در دستور کار قرار دهند این غذاها به مسافران نوروزی معرفی کنند.

تعیین شعب کشیک ارائه خدمات ۲۴ ساعته ای تی ام و شارژ مداوم توسط بانک‌ها، ارائه خدمات ۱۵ پایگاه ثابت در حوزه امداد و نجات و استقرار ۹ تیم ثابت و ۸ تیم سیار توسط سازمان جوانان هلال احمر برای افزایش ایمنی مسافران و فعالیت ویژه تیم‌های بازرسی استانداری از قبل و بعد عید از روند فعالیت ستادخدمات سفر در سطح استان و امتیاز بندی دستگاه‌های از دیگر مواردی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121500757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha