اقدامات ویژه برای تبدیل شهر ملی گلیم عنبران به شهر جهانی صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: فعال بودن مرکز صنایع‌دستی عنبران در ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی موثر است.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب امروز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ در جلسه بررسی مسائل شهر ملی گلیم عنبران در محل فرمانداری نمین، گفت: شهرستان نمین و شهر عنبران یکی از مناطق مستعد در حوزه صنایع‌دستی کشور است و به منظور ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی باید مراکز صنایع‌دستی عنبران بیش از گذشته فعال باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ساختمان صنایع‌دستی شهر عنبران باید به صورت دائمی فعال باشد و به همین منظور هیات امنایی متشکل از فعالان بخش خصوصی تعیین می‌شود تا توسط اهالی و صنعتگران چراغ ساختمان صنایع‌دستی روشن بماند.

او تاکید کرد: شهر عنبران امکانات زیرساختی خوبی در حوزه صنایع‌دستی دارد و ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی این منطقه هستیم تا مسیر معرفی عنبران به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی هموار شود.

محمدی ادیب ادامه داد: دبیر شورای جهانی صنایع‌دستی پس از بازدید از شهر ملی گلیم عنبران موافقت خود را برای تبدیل این شهر به شهر جهانی صنایع‌دستی اعلام کرده و اکنون نوبت ما و اهالی عنبران است که شهر را برای این اتفاق جهانی آماده کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha