برگزاری نمایشگاه سفال و سرامیک در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری نمایشگاه سفال و سرامیک در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، توحید دلاورقوام گفت: نمایشگاه سفال و سرامیک از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه در محل نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار می‌شود و عموم علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان گروه هنری عالی قاپو به نمایش درآمده است که نکته قابل توجه در مورد این آثار توجه به هویت اردبیل و احیای سفال و سرامیک اردبیل است.

او تاکید کرد: اردبیل پیشینه تاریخی مهمی در حوزه سفال و سرامیک دارد و آثار این منطقه به نام سفال اردبیل معروف است که اخیرا در راستای احیای رشته‌های در حال فراموشی، سفال اردبیل نیز توسط هنرمندان این رشته در حال احیا قرار دارد.

دلاورقوام ادامه داد: گروه هنری عالی قاپو در راستای احیای سفال و سرامیک اردبیل استعدادهای جدید و سبک‌های جدیدی را معرفی کرده است که منتخبی از آثار نفیس این هنرمندان در نمایشگاه حاضر به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121600837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha