تقارن ماه رمضان و نوروز یک فرصت ویژه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در جلسه ستاد خدمات سفر نورزی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به تقارن ماه رمضان و عید نوروز، گفت: این تقارن فرصت ویژه‌ای است که آداب و سنن نوروز و ماه رمضان را با هم پیوند بزنیم و روزهای پرخاطره بسازیم.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، مهدی رجحانی روز چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با محوریت نوروز ۱۴۰۳ گفت: باید تلاش کنیم در این ماه با حفظ سنت احیای شبانه، روزهای آرام و شب‌های پرشوری برای مردم رقم بزنیم، دستگاه‌های مختلف فعال در حوزه فرهنگی و شهری باید با برنامه‌های متنوع از جمله افزایش ساعت کاری مساجد، برگزاری مراسم‌های ویژه در طول شب و افزایش ساعت فعالیت اماکن تفریحی و خدماتی بتوانند از این تقارن به‌عنوان یک فرصت ویژه استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار افزود: در ماه رمضان مبارک به جز شب‌های قدر اغلب مساجد قبل از افطار برنامه نماز دارند یا بعد از افطار در ساعات محدودی فعالیت دارند اما در ایام نوروز فعالیت مساجد بعد از افطار باید استمرار پیدا کند، همچنین با دستگاه‌های اجرایی رویدادهای شبانه در سطح شهر و استان اجرا شود، در واقع پیشنهاد می‌شود برنامه‌های ایام نوروز دو ساعت قبل از افطار آغاز و تا پاسی از شب ادامه پیدا کند.

او تاکید کرد: همچنین در ماه رمضان نباید از تورهای درون‌استانی و برون‌استانی غفلت کرد، در استان  قزوین ظرفیت‌های گردشگری قابل توجهی به‌ویژه در حوزه روستایی داریم. که می‌توان با یک تور نیم‌روزه زمینه بازدید از آنها را فراهم کرد، این تورها می‌توانند بعد از نماز ظهر اجرا شوند و تا پاسی از شب ادامه داشته باشند که مشکلی برای روزه‌داران ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مجتمع‌های بین‌راهی، بیان کرد: نمازخانه و سرویس بهداشتی این مراکز باید از کیفیت و نظافت قابل توجهی برخوردار باشند و اگر نیاز به ساماندهی دارند در اولین فرصت این موضوعات پیگیری شود، در این زمینه لازم است گشت ویژه نظارتی از مجتمع‌های بین راهی بازدید کند.

او ضمن تاکید بر اهمیت ساماندهی ورودی‌های استان قزوین بیان کرد: یکی از اقداماتی که در ایام نوروز شاهد آن هستیم، ایجاد غرفه سوغات و محصولات در ورودی شهرها و نقاط ثقل گردشگری است، این امر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد به طوری که هم این غرفه‌ها با کیفیت‌ترین و اصیل‌ترین محصولات تولیدی استان را ارائه دهند و هم این که نحوه قرارگیری آن‌ها طوری نباشد که چهره زشت و ناموزونی از فرهنگ گردشگری و میزبانی استان ارائه شود.

در ادامه این جلسه ضمن قرائت توصیه‌نامه تعالی برنامه‌های معنوی و فرهنگی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳در تقارن با تعطیلات و سفرهای نوروزی مصوب جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور و تاکیر بر رعایت آنها از سوی اعضای ستاد، موضوعاتی چون کمپ‌های ویژه نوروزی، پویش سفر ایمن راهداری و وضعیت عوارضی‌های استان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha