توسعه زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در سیریک هرمزگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به همراه معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان و تنی چند از مسئولان از زیرساخت‌های گردشگری، بندری و ساحلی شهرستان سیریک بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۲ در بازدید از زیرساخت‌های گردشگری سیریک با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در سواحل مکران گفت: سواحل بکر و دست نخورده مکران در شهرستان سیریک به لحاظ موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی، گونه‌های جانوری، جنگل‌های حرا و همچنین همجواری با سواحل خلیج فارس از پتانسیل تبدیل شدن به قطب گردشگری ساحلی و دریایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه اما نبود زیرساخت‌های لازم از جمله زیرساخت‌های اقامتی باعث شده بازدید گردشگران از این شهر ساحلی محدود به دیداری چندساعته باشد، ادامه داد: با ایجاد امکانات مناسب با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان سیریک می‌توان این منطقه را به یکی از قطب‌های گردشگری ساحلی تبدیل کرد.

محسنی در بازدید از پروژه در حال ساخت گرندهتل مکران گفت: هتل مکران در پنج طبقه در حال ساخت است که امکاناتی نظیر استخر، رستوران، سالن اجتماعات، تاکسی سرویس،مرکز خرید، فروشگاه صنایع‌دستی، روف گاردن، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و ... دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروزه برای ۷۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۳۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود، افزود: سرمایه گذاری اولیه مبلغ  ۱۱۰۰ میلیارد ریال بوده که برای تکمیل نیاز به تسهیلات دارد.
.

انتهای پیام/

کد خبر 1402121700931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha